verborgen bestanden die veel ruimte in beslag nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jippie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2003
Berichten
64
Hallo mensen,

Ik had een vraag.
Mijn Windows XP staat op de D schijf, een partitie van 8 GB
Mijn programma s' zijn verder allemaal geinstalleerd op de C:\schijf.
Nu lopen er constant programma's vast omdat ik geen ruimte genoeg heb op mijn D schijf.

Ik zit me suf te zoeken wat dat nu is.
Als ik rechtsklik en op Documents and Settings en ik ga naar eigenschappen dan zie ik dat er bij eigenaar 2,5 GB in gebruik is. Ik kan echter niet vinden wat dit nu is :confused:
Als ik op de sub mappen klik en ik tel alles bij elkaar op dan kom ik amper aan 57 MB

Heeft iemand enig idee wat dit nu is?

D:\Documents and Settings
grootte: 2,52 GB (2.713.865.666 bytes)
grootte op schijf 2,53 GB (2.722.460.537 bytes)
bevat 3.997 bestand 470 mappen
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ga naar de verkenner en
klik in de map 'Deze computer' met de rechtermuisknop op D:\
in het snelmenu dat je nu ziet op 'Eigenschappen'
Nu zie je welke schijfruimte je nog over hebt.

Het kan zijn dat de D-partitie wordt gebruikt voor het virtuele geheugen:

Rechtsklik op 'Deze computer' op het bureaublad (of in de verkenner natuurlijk)
in het snelmenu op 'Eigenschappen';
tabblad 'geavanceerd';
knop 'instellingen' onder prestaties.
weer op 'geavanceerd'
en klik op 'wijzigen' onder virtueel geheugen.
Hier zie je op welke partitie het virtueel geheugen wordt gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Deze comp>rechtermuisknop>eigenschappen. Tabblad [systeemherstel] even uitschakelen door aan te vinken. Daarna op toepassen klikken. Scheelt al snel een mb-tje of 500 (bij mij tenminste).

In verkenner naar extra>mapopties>weergave en dan naar beneden {verborgen bestanden weergeven} aanklikken en [ok]. Daarna in verkenner naar in jouw geval D:/windows. Daar vind je waarschijnlijk een map met un-install bestanden van SP2. Deze map is waarschijnlijk in blauw weergegeven en herkenbaar door dollartekens. Deze kun je ook verwijderen wanneer je besluit SP2 te willen houden. Scheelt ook +/- 500 mB

Ook de boel opschonen met Ccleaner wil wel eens helpen. De eerste keer dat je Ccleaner draait kan het scannen een mooie tijd in beslag nemen. www.ccleaner.com
 
Laatst bewerkt:
Voor de toekomst controleer je best ook hoeveel ruimte er aan systeemherstel wordt gegeven ga hiervoor naar start,alle programma's,bureau-accessoires,systeemwerkset,systeemherstel,instellingen van systeemherstel,instellingen zet daar de schuifbalk naar links zo beperk je de ruimte dat voor systeemherstelpunten zal gebruikt worden.Vergeet niet te bevestigen met toepassen en ok.
 
Ik heb www.ccleaner.com even gedownload en deze heeft 2,5 GB opgeruimd voor mij.
Hoewel ik nog steeds niet snap wat er allemaal aan onzin op stond is het er inmiddels afgeveegd.
Mijn dank voor jullie reacties.

gr.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan