Opgelost Verborgen bestanden in directories met video's

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Ik ben opruiming op mijn NAS-Server aan het houden en daar kom ik veel verborgen bestanden zoals o.a. .thumbnail en .webview tegen.
Ten eerste wat zijn dat voor programma's ze lijken veel voor te komen bij plaatjes of afbeeldingen, zo je wilt.
Kan ik die gewoon weghalen, of toch maar niet?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Dat zijn bestandsformaten, en geen programma's. Thumbnails zijn kleine afbeeldingen om in je verkenner te zien wat voor afbeelding het is. En webview lijkt me onderdeel van het programmeren van Android programma's.

Je kan de thumbnails verwijderen, maar waarom zou je? Ze zijn immers verborgen en keren toch wel weer terug.

Okay, dank je

Het zijn caché's. ".thumbnail" is het onthouden van hoe pictogrammen van afbeeldingen er uit moeten zien, om het laden ervan te versnellen.
".webview" zal het zelfde doen met webpagina's want het enige wat webview doet, dat is onder Android een afbeelding kunnen laten zien van een webpagina.

Beide lijken afkomstig van een Android toestel. Het kan in de regel geen kwaad om ze te verwijderen. Aan de andere kant kan het ook geen kwaad om ze te laten staan.

Vaak zijn dit cache-bestanden als ze verborgen zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan