verborgen bestanden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Ik heb al gezocht in 'zoeken' op Helpmij, maar ik kan niets vinden, wat voor mij de oplossing is.
Hoe verwijder je ook de verborgen bestanden? Het zijn bestanden met een lange, rare naam met cijfers en letters... Ik krijg dan de volgende foutmelding:
"Kan me_4idwbLR........ niet verwijderen. De toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol of tegen schrijven beveiligd is of dat het bestand momenteel in gebruik is."

Dat allemaal niet het geval......

Wie weet de oplossing????

Weet je dan waar die bestanden van zijn? Verborgen bestanden zijn meestal windows bestanden en zitten juist verborgen omdat het gevaarlijk is om ze te verwijderen.:)

Vanuit windows kun je ze dan zeker niet verwijderen omdat ze dan in gebruik zijn. Je zou kunnen opstarten met een opstartdiskette en dan via Dos proberen.

Hoi Tanja,

Ze zitten in de temp-map van Windows, dat kan toch gewoon allemaal, zonder gevaar, verwijderd worden?

Normaal wat in temp staat wel, maar vreemd dat dit dan verborgen bestanden zijn.:confused:

Maar mocht je het willen doorzetten, dan zou je ze "unhidden" kunnen maken door op de bestanden rechts te klikken en de vinkjes weg te halen.

Daarna zou je ze moeten kunnen verwijderen, en in Dos anders zeker.

Als ik rechtsklik op die bestanden dan komt daar alleen het normale menu tevoorschijn met openen,scan for viruses,kopieren, knippen, plakken, eigenschappen etc.

En wat bedoel je precies met de opstartdiskette (heb ik denk ik niet) en het DOS-scherm? Bedoel je in de veilige modus?

Oh, ik zie het al, in eigenschappen kun je die vinkjes weghalen, maar dat lost jammer genoeg niets op....:(

Het zijn de volgende bestandjes:
me_4idwBLR9Ot1xb31
me_AHVuKMYJJRS8QtB
me_cX0LF
me_nYMranRTBM9DwHT

Zegt dit iemand iets..........????

:rolleyes:

Sorry, ik bedoelde rechtsklikken, en dan eigenschappen en dan vinkje voor "verborgen" en "alleen lezen" weghalen.

Als dat niet lukt kun je een opstartdiskette downloaden http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe Dus bestand downloaden, dubbelklikken. Dan wordt er gezegd een lege diskette in de A-drive te doen.

Dan start je opnieuw op en verander je de bootvolgorde zodat hij van A start, met de diskette erin.

Daarna zit je in Dos (NIET veilige modus). Ik hoop dat je daar iets vanaf weet, anders kun je heel veel verkeerde dingen wissen.

Ik hoop dat anders de eerste optie werkt (met rechtsklikken en zo)

Tanja,

Nou, zoveel weet ik er niet van (van dat DOS-gedoe), dus dat laat ik dan ook maar liever!
Het lukt dus niet met die vinkjes...jammer! Een andere (makkelijker;) ) methode is er schijnbaar niet...;) ??????

Ik kan op google ook niets over die bestanden vinden. Ik hoop dat iemand nog ideeen heeft, anders zou ik ze toch echt laten staan als het geen supergrote bestanden zijn.

Ik denk toch dat ze bij windows horen, wel vreemd dat ze in de temp map staan.

Kan het zo ook niet? Tips van Oossie.

Bij mij staan er ook wat verborgen bestanden in Temp, weegt ca. 20 kb, ben niet eens nieuwsgierig, lekker laten staan. :D

Laatst bewerkt:
Gezina,

Het zijn bij mij 131 bytes, dus bijna niets....:o qua grootte:o, ik laat ze dan ook maar staan!
Disccleaner heb ik er ook op los gelaten, maar die 4 bestandjes laat ie gewoon staan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan