Verborgen bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nominus

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Berichten
105
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn verborgen bestanden.
In mijn windows map, heb ik zo'n 60 mappen zitten met een totaal grote van 750 mb die verborgen zijn. Al deze mappen beginnen met de naam $NTunintallKB of Q en dan vervolgt door een nummer. Nu is mijn vraag wat zijn dit eigenlijk voor mappen en kan ik deze weggooien.

Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Niet weggooien

Dat zijn mappen die aangemaakt worden wanneer er patches geïnstalleerd worden.

Waarschijnlijk dus bij jouw wanneer je automatische updates doet, tenzij je een SUS server bij je hebt staan.

Met die nummer kun je trouwens opzoeken welke MS het is op microsoft
bv: map "$NtUninstallKB841873$" is MS04-022, een security patch voor task schedular

http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms04-022.mspx
 
Laatst bewerkt:
:confused: Mmmhh ik heb ze bij mij een paar maandjes terug allemaal weg gemikt :rolleyes: heb er tot nu toe nog niks van gemerkt dat ze er niet meer zijn.
 
Geplaatst door The Doctor
Niet weggooien
Het zijn inderdaad mappen die aangemaakt worden als er patches of updates geïnstalleerd worden.
Die mappen bevatten o.a. uninstall-gegevens voor de updates.
Als je dus zeker weet dat je die patches en updates niet meer wilt deïnstalleren kun je die mappen gewoon verwijderen - scheelt behoorlijk wat schijfruimte. :)

Guus.
 
:) Aha nou das mooi want die updates wil ik toch niet uninstallen :cool:
 
Geplaatst door Paintje
die updates wil ik toch niet uninstallen
Ik zou ook geen goede reden kunnen bedenken om dat te doen. :)
Het is overigens wél aan te raden deze mappen even te bewaren na een update.
Mochten er dan problemen ontstaan door de betreffende update, dan kun je die verwijderen en opnieuw downloaden en installeren.
Als er zich geen problemen voordoen verwijder je de map na een week of zo. :)

Guus.
 
Oké, bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik ze nog even laat staan en dan gaat verwijderen.
Trouwens is het ook mogelijk om ze op een cd'tje branden en later terug te zetten. Niet dat ik dat doe hoor maar is gewoon uit nieuwsgierigheid:thumb:
 
Geplaatst door Nominus
Trouwens is het ook mogelijk om ze op een cd'tje branden en later terug te zetten.
Natuurlijk kan dat.
Maar waarom zou je? :)
Ik heb zelf nog nooit een update hoeven of willen verwijderen.
De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is wanneer een update problemen geeft.
Maar daar had ik het in mijn vorige post al over. :)

Guus.
 
Tja, ik ben nogal M$ gezind, dus ik zie het anders, maar dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken, niet :)

Ik vind dat je niets moet verwijderen van programma's die je huidig gebruikt op je PC.

Je weet in ieder geval genoeg nu om te oordelen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan