Verborgen bestandje "~"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
171
Collega's help-mij'ers !

Sinds enige tijd verschijnt op de meest willekeurige tijdstippen een verborgen bestandje op mijn PC met de merkwaardige naam "~". Geen extensie, alleen dit enig symbooltje. Als icoontje -hoe kan het ook anders- het Windows-logo. Het is amper 175 kb groot.

Hoe vaak je het ook naar de prullebak verwijst, het komt vroeg of laat terug, gelukkig voor mij meestal op de Desktop, zodat ik het vrij snel in de mot heb. Maar het kan ook eens in "My documents" staan, whatever. Zo af en toe snor ik ze gewoon eens op met de zoekfunctie.

Ik heb het vermoeden dat Messenger er verantwoordelijk voor is. Die conclusie trek ik uit het feit dat als ik het bestandje open in 'notepad', ik daar mijn contactpersonen van Messenger in terugvind. Maar het kan ook andere spyware zijn, die gewoon die lijst gaat lezen voor onrechtmatig gebruik.

Ik draai Windows 2000 Pro, Messenger 6. Alle weken scan ik de PC met MacAfee op virussen, en geregeld met Ad-Aware op spy-ware. Maar de oorzaak heb ik via die weg nog niet kunnen vinden. Ben zowat aan het einde van mijn fantasie. Iemand nog een idee, of gelijkaardige ervaring ?
 
Dit bestandje is een kopie van je adresboek van Outlook Express en wordt door een fout in OE telkens weer opnieuw gemaakt. Gewoon negeren is het beste.
 
Ik gebruik OE niet, enkel Outlook (Office XP)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan