• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verborgen gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjico30

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Hallo,

Mijn ex collega (Excel goeroe)heeft in het verleden en excel bestand gemaakt waar hij bepaalde gegevens diep heeft verborgen.
Nu heb ik deze gegevens nodig maar het lukt mij niet om deze naar boven te halen.
De formule waarmee ik het enigzins zou moeten kunnen terug vinden is "ALS.FOUT(INDEX(Totaal;VERGELIJKEN(1;(Sapnr=D3)*(Gebdatum=D4);0);9);"") ".
Met mijn beperkte Excel kennis lijkt het erop dat de gezochte gegevens ergens in de Matix "Totaal" staan.
Iemand enig idee waar de formule naar verwjst?
Er zijn geen verborgen tabbladen of cellen zichtbaar.

Kijk bij gedefinieerde namen/namen beheren.

Dank je SjonR,

Gegevens worden nu inderdaad zichtbaar maar kan ik deze ook ergens kopieeren o.i.d.
Er staan enorm veel gegevens in en het lijkt te verwijzen naar een tabblad dat niet zichtbaar is.

Rechtermuisknop op een tabje → zichtbaar maken → ....

Mijn Excel kennis is voldoende om dit wel te weten, maar helaas zijn er geen verborgen tabbladen.
Via Namen beheren kan ik zien dat de gegevens van =DATA!$I:$I afkomt.
Maar er is geen tabblad met die naam, ook niet verborgen.

Is het een bestand met macro's?
Is 'zichtbaar maken' lichtgrijs van kleur? niet klikbaar?

Geen Macro's en inderdaad licht van kleur.
Ik zie nu wel in "programmacode weergeven"dat het tabblad" Data" wel bestaat.

Kan ik me niet voorstellen maar goed.
Ik vermoed dat de code in Thisworkbook staat en het bestand een .xlsm of .xlsb extensie heeft.

draai deze code eens.
Code:
sub hsv()
 sheets("data").visible = true 
end sub

Heee, dit lijkt te werken, Super.
Tabblad DATA is nu zichtbaar maar is wel beveiligd, de kollomen A t/m J zijn niet zichtbaar.

Wat staat er in Thisworkbook module aan code?

HSV, laat maar het is al gelukt.
Ik heb het paswoord achterhaald en kan nu in het tabblad (dankzij jouw bovenstaande code)
Ontzettend bedankt voor je hulp.

Graag gedaan.

Extra info voor TS:
Een tabblad kan je zo verbergen dat deze met de optie "Zichtbaar maken" ook niet te zien is.
Dat gaat met deze VBA opdracht:
Code:
Sheets("DATA").Visible = xlVeryHidden

Die is dan alleen weer zichtbaar te maken op de manier die HSV toonde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan