verborgen internet pagina's op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

edje2703

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2006
Berichten
5
hallo luitjes ik heb een probleem met een internet bedrijf dat zegt dat ik op hun site een aanbieding heb aangeklikt, hiervan weet ik compleet niks.
echter nu sprak ik iemand die mij vertelde dat ook na dat je systeem volledig is ge formateerd dat je nog steeds kunt achterhalen welke site's je allemaal hebt bezocht, hiervoor schijnt een softwear program te zijn. weet iemand welk program dat is en waar ik die eventueel kan downloaden????????
???
 
Ja, eventueel kan dit wel.. Maar hier zijn speciale programma's voor en na een herinstallatie is er mogelijk al wat overschreven.

Wat is er precies aan de hand? Wil je aantonen dat je die site bezocht hebt of?

Het mailtje riekt naar bedrog..
 
ik weet niet hoe ik kan reageren op xp-pc maar ik wil juist aan tonen dat er niks via mijn pc is besteld, :confused:
 
Hallo edje2703.

Laat het internetbedrijf eerst maar bewijzen dat jij wat besteld hebt, want dat is de procedure.

Groetjes Erik Rothuis.
 
roto zei:
Hallo edje2703.

Laat het internetbedrijf eerst maar bewijzen dat jij wat besteld hebt, want dat is de procedure.

Groetjes Erik Rothuis.

bedankt voor een snel antwoordt maar zit behoorlijk in mijn sas zij zeggen dat zij mijn ip adres hebben gelogd, ik moet nu binnen kort voor het gerecht verschijnen om aan te tonen dat ik niks heb besteld. dus op advies van mijn advocaat tracht ik nu te achter halen wat er een jaar geleden op mijn pc is gebeurd , ik zeg er wel bij dat mijn pc immidels twee maal is geformateerd.
 
edje2703 zei:
bedankt voor een snel antwoordt maar zit behoorlijk in mijn sas zij zeggen dat zij mijn ip adres hebben gelogd, ik moet nu binnen kort voor het gerecht verschijnen om aan te tonen dat ik niks heb besteld. dus op advies van mijn advocaat tracht ik nu te achter halen wat er een jaar geleden op mijn pc is gebeurd , ik zeg er wel bij dat mijn pc immidels twee maal is geformateerd.

Dit klinkt wel erg heavvy..
Vind het in de eerste instantie naar oplichting van hun kant ruiken. Anderzijds kan iemand misbruik hebben gemaakt van jouw PC/accountgegevens bijvoorbeeld. In dat geval wordt het een ander verhaal.
 
XP_PC zei:
Dit klinkt wel erg heavvy..
Vind het in de eerste instantie naar oplichting van hun kant ruiken. Anderzijds kan iemand misbruik hebben gemaakt van jouw PC/accountgegevens bijvoorbeeld. In dat geval wordt het een ander verhaal.


ja het ruikt inderdaad naar oplichting ik heb ook aan gifte gedaan bij de politie van oplichting maar die zaak loopt nog. het gaat hier om het bedrijf lis.bv kijk maar eens voor de lol op google, dan weet je over wat voor een bedrijf het gaat maargoed ik begrijp dat ik in ieder geval niet zomaar in mijn pc kan kijken op wat er een jaar geleden is gebeurd. toch bedankt voor de moeite. edje
 
Dan ben ik bang dat er van je pc niets meer af te halen is. Maar er zijn nog wat argumenten die je kunt aanvoeren.

1.. Alleen bij een adsl verbinding blijft het ip adres hetzelfde, bij alle andere veranderd je ipadres regelmatig. En zullen zij bij je provider moeten navragen welke gebruiker op de betreffende datum en tijd het gelogde ip adres had. Dit is veel werk en denk dan ook niet dat zij dat hebben gedaan.

2.. Als je een draadloos netwerk hebt, Kan het zijn dat anderen via jouw ipadres een bestelling hebben geplaatst. Als je verteld dat je de router/accesspoint zelf hebt geplaatst, en er door een foute configuratie, geen of een beperkte beveiliging was. Lijkt het me sterk dat jij daar verantwoordelijk voor geacht wordt.

3.. Bij een bestelling via internet moet er altijd een mailtje gestuurd worden, en bevestigd worden, om bij de rechter sterk te staan. Kunnen zij die bevestiging niet overleggen, hebben zij zelfs met jouw ipadres een probleem.

4.. Door een virus of spyware kunnen anderen toegang krijgen tot je pc, en er op die manier manier voor zorgen dat ze een bestelling kunnen doen met jouw ip adres.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Lijkt me interesand om de resultaten van de rechtsgang, hier ook te publiceren. Want er zijn heeeeeeeeeeeeeel veel mensen met een draadloos netwerk die niet beveiligd is, en dus ook dit risiko lopen.

Groetjes Erik Rothuis.
 
roto zei:
Dan ben ik bang dat er van je pc niets meer af te halen is. Maar er zijn nog wat argumenten die je kunt aanvoeren.

1.. Alleen bij een adsl verbinding blijft het ip adres hetzelfde, bij alle andere veranderd je ipadres regelmatig. En zullen zij bij je provider moeten navragen welke gebruiker op de betreffende datum en tijd het gelogde ip adres had. Dit is veel werk en denk dan ook niet dat zij dat hebben gedaan.

2.. Als je een draadloos netwerk hebt, Kan het zijn dat anderen via jouw ipadres een bestelling hebben geplaatst. Als je verteld dat je de router/accesspoint zelf hebt geplaatst, en er door een foute configuratie, geen of een beperkte beveiliging was. Lijkt het me sterk dat jij daar verantwoordelijk voor geacht wordt.

3.. Bij een bestelling via internet moet er altijd een mailtje gestuurd worden, en bevestigd worden, om bij de rechter sterk te staan. Kunnen zij die bevestiging niet overleggen, hebben zij zelfs met jouw ipadres een probleem.

4.. Door een virus of spyware kunnen anderen toegang krijgen tot je pc, en er op die manier manier voor zorgen dat ze een bestelling kunnen doen met jouw ip adres.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Lijkt me interesand om de resultaten van de rechtsgang, hier ook te publiceren. Want er zijn heeeeeeeeeeeeeel veel mensen met een draadloos netwerk die niet beveiligd is, en dus ook dit risiko lopen.

Groetjes Erik Rothuis.


ik hou jullie zeker op de hoogte ik ben een kabel gebruiker en heb geen draadloos netwerk toch bedankt voor de tips en tot snel edje
 
edje2703 zei:
tracht ik nu te achter halen wat er een jaar geleden op mijn pc is gebeurd , ik zeg er wel bij dat mijn pc immidels twee maal is geformateerd.

Na een jaar nog data terughalen van een PC die in gebruik is, is zéér onwaarschijnlijk :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan