Verborgen mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

IreneAmsterdam

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Hallo allemaal,
vanavond viel me opeens op dat als ik een map open er links beneden staat vermeld dat er 7 items inzitten én 1 verborgen (zie bijlage)
Ik ben blond, maar het hele idee van verborgen mappen lijkt me toch juist dat een ander niet direct ziet dat deze map bestaat?
Was dit altijd al zo, is me dit gewoon nooit eerder opgevallen of heb ik 'iets' gewijzigd bij de instellingen?

gr. Irene

Dit gaat lekker....de bijlage pakt-ie niet. Herkansing...

Bijlagen

• verborgen mappen.jpg
    verborgen mappen.jpg
    8,4 KB · Weergaven: 18
In Verkenner naar Beeld>mapopties>weergave>verborgen bestanden en mappen weergeven.

Laatst bewerkt:
via het menu » Extra » Mapopties » Verborgen bestanden en mappen
Zo kan je het aanpassen.. :)
Groetjes,
©i©i

Dat die bestanden verborgen staan is bij mijn weten gewoon standaard in Windows, zijn meestal gewoon systeembestanden die verborgen staan zodat de kans vermindert wordt dat ze per ongeluk verwijderd worden.

Sorry, ik zal iets duidelijker zijn met m'n vraag.
Ik heb zélf een map 'verborgen' gemaakt via inderdaad de mapopties etc. Omdat daar wat dingen instaan die niet iedereen direct hoeft te zien.
Wat ik raar vind is dat Windows dat dan gaat melden in die benedenhoek.

Alsof ik sieraden in huis verberg, maar dan wel een briefje bij de voordeur leg wáár ik ze verborgen heb.....dat is toch raar?

De functie verborgen map of bestand is niet voor de doeleinden die jij bedoelt, das een beetje de pech denk ik, voor dat soort zaken heb je andere programma's etc die werken met wachtwoorden of mappen inderdaad helemaal weglaten.

Een optie zou wel kunnen zijn de statusbalk weg te laten bij het kijken via de verkenner, dan ziet men die regel ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan