verborgen mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef30

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2001
Ik heb geen idee of ik hier op de juiste plaats ben met mijn vraag... probeer het toch:

Via verkennen heb ik gezien dat in de map Temp.Internetfiles nog een submap "Content.IE5" zit, met allemaal verschillende mappen. Als ik kijk wat er in die mappen zit, is dit allemaal oude zooi!!!!!
Als ik dit weg zou gooien, zou ik een boel ruimte winnen volgens mij!

Kan dat zomaar???? Kan ik de mappen stuk voor stuk verwijderen, of moet alles handmatig verwijderd worden??

Wel een enorme klus, denk ik, maar ik heb het er graag voor over!!

Eef

Geplaatst door Eef30
Ik heb geen idee of ik hier op de juiste plaats ben met mijn vraag... probeer het toch:

Via verkennen heb ik gezien dat in de map Temp.Internetfiles nog een submap "Content.IE5" zit, met allemaal verschillende mappen. Als ik kijk wat er in die mappen zit, is dit allemaal oude zooi!!!!!
Als ik dit weg zou gooien, zou ik een boel ruimte winnen volgens mij!

Kan dat zomaar???? Kan ik de mappen stuk voor stuk verwijderen, of moet alles handmatig verwijderd worden??

Wel een enorme klus, denk ik, maar ik heb het er graag voor over!!

Eef

Zoals je dus al zei heet de map temp.internetfiles. Het woordje temp staat voor temporary en betekend tijdelijk. Dit zou dus betekenen dat het tijdelijke bestanden zijn die je als jij dat wil gewoon weg kan gooien.

Aangezien het tijdelijke internet bestanden zijn kan je deze het beste weggooien door bij de internet opties in Internet Explorer je geschiedenis te verwijderen. En om helemaal alles op te schonen kun je eventueel ook nog je cookies verwijderen wanneer jij dat zou willen.

Gewoon temp.internetfiles aanklikken dan in het rechtervenster alles selecteren, rechtsklikken en verwijderen. Dan zijn je cookies ook mee weg maar die komen wel terug, als je een bepaalde cookie wil laten staan, vb. help-mij dan deselteer je die, ctrl + de cookie en dan kan de rest weg.

Groetjes

Ik heb via internet opties de bestanden weggegooid.... schrik niet..... heb nu 4 Gb meer!!!!!!!!!!!

We vroegen ons al af welke bestanden zoveel ruimte in namen!!!

Bedankt voor de reakties... ben weer heel wat wijzer geworden.

Eef

Ik schrik niet, ik ken dat fenomeen:D.

TIJDELIJKE bestanden blijken toch altijd niet echt TIJDELIJK te zijn.

Een tip van mijn kant: dat programma wat ik gaf, Disk Cleaner, als je dat 1 keer per maand draait houd je er een lekker schoon systeem aan over. Echt een aanrader dus!

4 GB :8-0:

Heb net ook het progje van XP_PC gedaan en ik kwam aan 1989kb

Wel een goed progje.

Groetjes

Jah, ik heb het ooit voor elkaar gekregen om een tijdje niet op te ruimen. Temp, I-net temp, prullenbak.

Zette Disk Cleaner aan het werk, en maar wachten, en wachten. Wat bleek 7 GB vrijgemaakt.

Kijk, dat is pas ruimtewinst!

Ik heb het progje inderdaad ook gedownload, maar dat haalde nu niet zo veel meer uit! Zal Disk Cleaner regelmatig zijn werk laten doen. Bedankt voor de tip XP_PC!
Enne... 7 GB?? Dan viel het bij mij nog wel mee ;)

Graag gedaan! Als je met IE je temp nog niet had geleegd had Disk Cleaner het wel gedaan. Owhja, ik zeg erbij, als je veel "troep" op je PC hebt lijkt Disk Cleaner vast te lopen. Dit is niet zo, gewoon zijn gangetje laten gaan :).

:thumb:.

Ja, ik stond er zelf ook van versteld :cool:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan