• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verborgen rijen niet printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo,

In mijn km bestand heb ik +/- 1000 rijen. Deze worden verborgen en weer zichtbaar gemaakt met een vba code.

Mijn titels welke op de eerste pagina staan worden automatisch geprint op alle pagina's.

Nu wil ik dat alleen de rijen die ingevuld zijn geprint worden.

Dus stel dat op pagina 1 alle rijen zijn ingevuld en op pagina 2 de eerste 4 rijen zijn ingevuld, wil ik pagina 1 volledig printen en pagina 2 wil ik alleen die 4 rijen (met titels) uitprinten.

Als ik nu afdrukvoorbeeld wil printen krijg zie ik dat hij alle pagina's wil printen.

Mijn vermoeden is dat het komt door de titels. Ik heb daarom een vba code (of andere truck) nodig om ervoor te zorgen dat hij naar de rijen kijkt en niet naar de titels en alleen de pagina's waar rijen ingevuld zijn uitprint.

Iemand een idee?

In het voorbeeld bestand is alleen de sheet "December" aanwezig (dit ivm grote van het bestand)

Bekijk bijlage verborgen rijen niet printen.xlsm

kijk tot waar je de eindkilometerstand ingevuld hebt en bepaal daarmee je printbereik
Code:
    With Sheets("December")
      .PageSetup.PrintArea = "$A$1:$P$" & .Range("E" & .Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 'printbereik bepalen tot rij met laatst ingevulde eindkilometerstand +1
    End With

cow18,

bedankt voor je reactie.

Waar moet ik deze code inzetten? onder de "thisworkbook" of onder een module?

En welke deel van de code moet ik dan aanpassen? of herkent hij dat automatisch tot welke cel is ingevuld?

want de bedoeling is dat ik niet elke keer moet in de code veranderen maar dat hij automatisch ziet tot cel x is ingevuld dus tot die cel moet ik printen

--------------***********------------

Heb het gevonden. Voor een andere die misschien ook wil weten, de juiste code is:

Code:
Sub PDFMaken()
    Dim pad As String
     With Sheets("Januari")
    .PageSetup.PrintArea = "$A$1:$P$" & .Range("E" & .Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 'printbereik bepalen tot rij met laatst ingevulde eindkilometerstand +1
    End With
         pad = ThisWorkbook.Path & "\KM Registratie\" & "_" & "MND" & ActiveSheet.Range("G14").Value & ".pdf"
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, pad, , True, , , , True
    ThisWorkbook.Save
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan