Verbrand geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik had 2x 512mb geheugen in mijn pc.
Gisteren heb ik er firewire bij in gestopt.
En omdat ik vond dat mijn pc laatste tijd wat traag was, zonder dat er extreme dingen mee gebeuren, (bij openen van sites of mappen doet ie er lang over) dacht ik (omdat ik het hier wel eens gelezen heb) de geheugen bankjes schoon gemaakt met een klein zacht kwastje.
Daarna er weer ingedrukt...toen is er dus iets fout gegaan.
Op 1 geheugen zit nu een zwart vlekje...verbrand dus. Althans volgens de computer zaak.
Maar kan ik nu wel gewoon een nieuwe kopen en die er in drukken?
Of is mijn moederbord nu ook verbrand?

Ik wilde films vanaf digitale film camera op mijn pc gaan zetten en dat dan vervolgens op een dvd gaan zetten.
Gaat dat lukken met 512mb aan geheugen?
Of heb ik echt meer nodig dan?

Verder wil ik ook Command en conquer op mijn pc gaan spelen (verzamelbox, met alle C&C spellen er in) Gaat dat lukken op 512mb geheugen?

Alvast mijn dank

Ik had 2x 512mb geheugen in mijn pc.
Gisteren heb ik er firewire bij in gestopt.
En omdat ik vond dat mijn pc laatste tijd wat traag was, zonder dat er extreme dingen mee gebeuren, (bij openen van sites of mappen doet ie er lang over) dacht ik (omdat ik het hier wel eens gelezen heb) de geheugen bankjes schoon gemaakt met een klein zacht kwastje.
Daarna er weer ingedrukt...toen is er dus iets fout gegaan.
Op 1 geheugen zit nu een zwart vlekje...verbrand dus. Althans volgens de computer zaak.
Maar kan ik nu wel gewoon een nieuwe kopen en die er in drukken?
Of is mijn moederbord nu ook verbrand?

Ik wilde films vanaf digitale film camera op mijn pc gaan zetten en dat dan vervolgens op een dvd gaan zetten.
Gaat dat lukken met 512mb aan geheugen?
Of heb ik echt meer nodig dan?

Verder wil ik ook Command en conquer op mijn pc gaan spelen (verzamelbox, met alle C&C spellen er in) Gaat dat lukken op 512mb geheugen?

Alvast mijn dank

ik denk niet dat je moederbord verbrand is, en ja je kan gewoon een geheugenbankje kopen en erin stoppen als je dan je PC aanzet hoor je een piepje met een melding dat er nieuw geheugen is gevonden, gewoon door gaan naar windows en klaar...

Ik zie dat er nu ook 1GB geheugen te koop is.
Maar kan ik dat ook in mijn pc plaatsen?
Of moet ik op bepaalde dingen gaan letten dan?

ik denk niet dat je moederbord verbrand is, en ja je kan gewoon een geheugenbankje kopen en erin stoppen als je dan je PC aanzet hoor je een piepje met een melding dat er nieuw geheugen is gevonden, gewoon door gaan naar windows en klaar...
Welk geheugen je kunt bijprikken hangt natuurlijk van het type moederbord af, kijk even in de handleiding wat voor soort geheugen het moederbord ondersteund.

En als je zeker van je zaak wilt zijn zou ik in dit geval het geheugen laten vervangen door de winkel, mocht er inderdaad iets mis zijn met het moederbord, zijn de gevolgen voor hun rekening.
Mocht je nieuw geheugen kopen, en dit gaat stuk omdat er een defect in je moederbord zit is de rekening van jou.
Wel even de stand van zaken melden aan betreffende zaak zodat zij hier rekening mee kunnen houden.

Als ik het zou doen, zou ik sowieso er mee heen gaan en hun laten beoordelen of moederbord beschadigt is of dat er niets mis mee is.
Maar kwilde gewoon weten of het mogelijk is om er 1GB geheugen in te plaatsen.
Maar dat vraag ik daar dan wel even :)

Bedankt voor jullie hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan