verbruik batterij optische muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan Lestra

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Hallo,

Het valt mij op dat ik mijn optische muis (een safeway) na ongeveer 8 a 10 uur niet meer kan gebruiken en opnieuw moet opladen. Is dit een normaal beeld?

Moet je elke keer na gebruik van de muis, deze weer op de lader zetten, of moet je hem helemaal leeg laten lopen en dan opladen? (dit in verband met de levensduur van de batterijen)

Alvast dank voor het meedenken.

Johan

8 tot 10 uur is wel heel erg weinig.
Ze gaan sneller leeg met een optische muis.
Voor levensduur van batterijen is het het beste om ze iedere keer leeg te gebruiken en dan op te laden.
Behalve bij lithium-ion batterijen, maar die zijn niet verkrijgbaar in normaal batterijenformaat.

Mvg

Ook NiMh batterijen hoef je niet eerst leeg te laten lopen, dat is alleen bij NiCd.

Mijn draadloze/optische muis (logitech) verbruikt ong. 1 set batterijen per 2 maanden.

Gewoon wanneer je de muis niet gebruikt, altijd in de lader zetten. Zo sta je de volgende keer dat je muis gebruikt, niet met lege batterijen.

Ikzelf zet em ook in de lader onder et eten, aangezien me muis binnen 10 minuten volledig is opgeladen.

batterijen

duurzame herlaadbare batterijen kopen!!! en in lader laten liggen (mag bij bepaalde batterijen )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan