verbruik HD5770 400W?

• Onderwerp starter Onderwerp starter R15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R15

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hallo,

Mijn vader zei dat hij ergens gelezen had dat de HD5770 zo'n 400W verbruikt, zijn HD4870 zo'n 300W.
Maar dit lijkt me sterk, verbruikt de HD4870 niet maximaal zo'n 100W en de HD5770 max. 150W?
Ik wil graag een HD5770, maar als dat ding echt 400W verbruikt, kan ik hem niet nemen, eigenlijk, want mijn voeding is maar 360W, ook geen zin om een nieuwe voeding te kopen.

Los van het feit dat je aan je vader kunt vragen waar hij dat gelezen heeft......................

Klik

De 5770 is een stuk zuiniger als de 4870.

De kaarten zijn kwa prestaties gelijk. Alleen ondersteund de 5770 DX11 en de 4870 niet.
Maar dan nog is 360 aan de krappe kant.

Voor de 4870 wordt een 500W voeding aangeraden. 360W is überhaupt te weinig.
Maar dit zijn waardes gebaseerd op uitersten, in het blad PC Games Hardware hebben ze dit wel getest en de 4870 verbruikt (even uit het hoofd) om en nabij de 250W.
Tel daar de rest van de pc op en dan zie je dan 360W erg krap is.
De 5770 is inderdaad zuiniger.

Heh heh, thanks voor die replies!
Had ik dus toch meer gelijk!
Want mijn vader zei dus dat de HD5770 die ik wil gaan kopen nog meer verbruikt als zijn HD4870, maar dat is dus niet zo!:cool:
Mijn vader heeft een HD4870 momenteel draaien in combinatie met een Zalman 460W voeding, een Intel I7 860 @2.8Ghz, 4GB ddr3 geheugen, plus nog een paar schijven.
Laatst zei ie dat z'n computer uitviel, dat kwam volgens hem doordat zijn 460W voeding te weining kon leveren! Had ie dus ook nog beter een HD5770 kunnen nemen, met DirectX 11.
Gelukkig vallen die aantal Watt's dus erg mee, en is de HD5770 dus ook nog eens zuiniger dan de HD4870. Kan ik mijn vader even lekker plagen:p!

Maar zou die 360W voeding eigenlijk wel nog goed zijn om de volgende componenten te kunnen voeden?: ASUS M4A785TD-V EVO, een AMD Phenom X4 955 Black Edition @3.2Ghz processor, 1x 2GB ddr3 geheugen @1333Mhz, 1 schijfje van 320GB.
Kijk, als ik eens heel hard aan het gamen ben, maakt het mij ook niet zo veel uit als mijn computer dan uitvalt, maar kan ik hem dan wel gewoon gebruiken voor normale taken?
Want ik kan altijd later nog een zwaardere voeding nemen, ze kosten volgens mij ook steeds minder.

Er blijft nog altijd een verschil in kwaliteit zitten qua voedingen. Dat zie je (meestal) terug in de prijs.
Ondanks dat het niet zaligmakend is vind ik de PSU calculator van Be-quiet wel een goede indicatie geven.

Dat is wel zo, maar de goede voedingen worden volgens mij wel steeds goedkoper.
Bij de test werd er een 400W voeding aangeraden.
Bedankt voor die link overigens.

Er zit wel iets een afname in dat klopt. Vooral Cooler Master vind ik een erg goede prijs / kwaliteit verhouding hebben. Heb laatst een 750W voor hu mogen testen, ietsje luider dan mijn Be-Quiet maar verder een prima voeding. De prijs van de voeding is schat ik wel zo'n 50% lager ;)
De voeding is nog niet uit dus een beetje een prijsgok maar ok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan