Verbruikt mijn server veel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo. Gisteren van iemand een mooi servertje gekregen, wel tamelijk oud. Een Compaq ProLiant ML330 Server. Nu is mijn vraag of deze veel energie verbruikt, want ik zou hem graag toch heel de dag aanzetten. Secs: Intel Pentium III 1 Ghz 256MB ram. en 2 hd's van 10 en 80 GB.

alvast bedankt!

Bekijk u voeding van de server eens, daar staat altijd het max verbruik op.

Bv: 400 watt ofzo

greetz

Sorry voor de wat late reactie. Total output: 250 Watt. Staat op de voeding.

Dit wil dus zeggen dat je server max 250watt per uur verbruikt.

Dus per dag is dit 250W*24u=6Kilowatt/dag

Op een jaar is dit 6kW*365= 2190kW

Dit alles is natuurlijk in het slechtste geval want u server zal nooit echt de 250W nodig hebben.

greetz

Server draait geen 24 uur dus is iets minder. Hoeveel zal dat per jaar ongeveer kosten? En kan ik zorgeloos ook andere apparaten gebruiken die bij in de verdeelstekker hangen van de server zonder dat het stopcontact overbelast word?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Even op de rekening kijken wat een kw kost en dan kan je het zo uitrekenen en stopcontact wordt niet zo gauw overbelast hoor wat wil je er bij zetten

''Elektriciteit in huishoudens
Een gemiddeld huishouden gebruikt per jaar ruim 3500 kilowattuur (kWh) elektriciteit. Een kWh kost 24 cent''
bron: http://www.lage-energierekening.nl

Dus als magaz' berekening klopt ga je €525,60 betalen:o:eek:

dus ga er maa vanuit dat je server veel minder verbruikt dan die 250W, anders wordt het een hoge rekening.
maar als je erachter kunt komen via internet hoeveel al je onderdelen in de pc aan stroom verbruiken, dan zou je het echte verbruik kunnen inschatten.
kijk ook even op http://www.webhostingtalk.nl/hardware/138451-verbruik-supermicro.html.
daar heeft iemand het over 126W

ik durf te wedden dat jouw server niet constant 250 wattage verbruikt
alleen als hij goed belast is verbruikt hij dit dus het zal wel een stuk minder zijn

de computer vebruikt alleen wat hij nodig heeft

ik durf te wedden dat jouw server niet constant 250 wattage verbruikt
alleen als hij goed belast is verbruikt hij dit dus het zal wel een stuk minder zijn

de computer vebruikt alleen wat hij nodig heeft

Computer doet bijna nooit iets, hij deelt gewoon bestanden over heel het netwerk. en die bestanden lees ik dus op andere pc's. Dus als de server bv. ongeveer 10 uur per dag draait, dat ga ik nauwelijks aan mijn factuur zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan