• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verdelen i 4 poules

caja52

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Beste,

Ik ben al even bezig om een automatische verdeling te krijgen in 4 poules (A;B;C;D) Deze verdeling moet aan een paar voorwaarde voldoen.

De verdeling moet bij steknr. 6 (G11) beginnen.
Poules gelijkmatig verdelen. Bijv . 17 deelnemers Poule A;B;C 4 personen en poule D 5 personen.
Cel G6:G10 moet leeg blijven.

Kan dit met een formule geregeld worden?

Dit is de formule: =ALS($C10="";"";"Poule " & TEKEN(65 + MIN(3; AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((RIJ()-14)/AFRONDEN.NAAR.BOVEN(AANTALARG($C$6:$C$34)/$D$4;0); 0))))
Zie de bijlage

Bijlagen

is het willekeurig verdelen vanaf de 5e ?

Bijlagen

Nee,
Het is de bedoeling dat vanaf steknr. 6 gelijkmatig verdeeld wordt. Bij 16 deelnemers Steknr. 6,7,8,9 Poule A
Steknr. 10,11,12,13 Poule B, enz.
Bij 18 deelnemers Poule A en B 4 deelnemers Poule C en D 5 deelnemers
Bij 17 deelnemers Poule A,B,C 4 deelnemers Poule D 5 deelnemers

Bekijk dit eens met formule voor de nummering
PHP:
=SEQUENCE(6;ROUNDUP(COUNTA($C$6:C35)/6;0);1;1)

Daaronder een tabel met de namen via formule:
PHP:
=XLOOKUP(K5;$B$6:$B$35;$C$6:$C$35;"";0)

Bijlagen

👍maar straks zijn xlookup en sequence onbekend bij TS😇

Niet geschoten is altijd mis.

Ik neem aan dat hij het al vluchtig bekeken heeft en dan zou hij dat waarschijnlijk wel meteen gezegd hebben dat het niet werkt.

Dus maar even afwachten wat TS zegt voordat we nog meer aannames en voorspellingen gaan doen

Beste,

Ik ben niet duidelijk geweest.
De cijfers in kolom B zijn de data base nr.'s.
Omdat elk jaar het aantal deelnemers wijzigt leek het mij handig om de poules automatisch vast te stellen.
Begint vanaf steknr. 6
gelijkmatig verdeeld wordt. Bij 16 deelnemers Steknr. 6,7,8,9 Poule A
Steknr. 10,11,12,13 Poule B, enz.
Bij 18 deelnemers Poule A en B 4 deelnemers Poule C en D 5 deelnemers
Bij 17 deelnemers Poule A,B,C 4 deelnemers Poule D 5 deelnemers

In kolom G (sector) moet een A - B - C of D komen staan

Er wordt voor aanvang van de wedstrijd geloot en het databasenr. kolom B wordt handmatig ingevoerd in kolom I

Hoe krijg ik dit geautomatiseerd. Ook met met wisselende aantallen.

Wat is het maximaal aantal poules dat je hebt en hoeveel deelnemers maximaal in 1 poule.

En eigenlijk ook het minimale

Laatst bewerkt:
Max. 4 poules A, B, C, D

Max. aantal deelnemers 29

Bij 14 deelnemers 3 poules

als het aantal 24 of minder is dan bij steknr. 6 beginnen

IK heb een verdeling gemaakt die automatisch werkt. zie de bijlage.

Hoe krijg ik dit nu verwerkt naar kolom G

Ik heb nog wat geprobeerd met de wensen uit #11
Het is me toch niet gelukt om iets anders in elkaar te zetten.

Toch nog even hier de file met wat ik had.
Misschien kun je er nog wat mee

Bijlagen

Bedankt voor de moeite, ben zelf ook verder ge gaan denk dat ik erbijna uit ben. ER is nog een probleem op tabblad Wedstrijd 1 kolom A geeft de rest als Poule D weer bij 18 deelnemers moet dit 4 zijn en de rest moet leeg blijven. Kun je hier morgen nog eens naar kijken?

Grt. Caja

Bijlagen

met deze formule
Code:
=ALS(RIJ(A28)-10<=Deelnemers!$H$6;"Poule A";ALS(RIJ(A28)-10<=SOM(Deelnemers!$H$6:$I$6);"Poule B";ALS(RIJ(A28)-10<=SOM(Deelnemers!$H$6:$J$6);"Poule C";ALS(RIJ(A28)-10<=SOM(Deelnemers!$H$6:$K$6);"Poule D";""))))
en deze evt. in F6 op tabblad Deelnemers
Code:
=29-AANTAL.LEGE.CELLEN(C6:C34)

Heren bedankt, maar ik kom er achter dat het wisselende aantal deelnemers voor meer problemen o.a. de berekening van de sector uitslag moet de verwijzing ook dynamisch worden.

Grt. Caja

Terug
Bovenaan Onderaan