Verdelen internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanvanede

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Beste mensen,

We hebben thuis een internet verbinding tot max 800kb/s
Nu ben ik aan het downloaden, maar ik wil ook gaan uploaden, gevolg mijn download(utorrent) stort helemaal in...
ook als ik ga uploaden word internet echt sloom,
is er geen programma, dat ik voor utorrent en firefox een bepaalde bandbreedte reserveer, en dat de rest door de upload kan worden opgeslokt:p ook zou ik graag willen dat ik mijn totale down/upload kan beperken, dat de andere pc's in het huis niet zoveel last van mij hebben
ik ben al een hele poos aan het zoeken, maar ik kan weinig geschikts vinden,
hebben jullie een idee?

Dat kun je gewoon bij de opties van Utorrent zelf instellen

ja sorry, ik ben niet duidelijk genoeg geweest, ik ga data uploaden naar me skydrive, online data opslag gekoppeld aan hotmail

nou zodra ik de upload start, zakt de download bij utorrent terug tot 0
en hebben de andere mensen in huis ook een tergend langzame internet verbinding
dus is er niet een programma waarmee ik mijn maximale internet verbinding kan limiteren, en de maximale upload snelheid kan limiteren

oke, dan zal ik het nog een keer helemaal uitleggen,
Ik download met utorrent, die gebruikt max maar 100 kb/s
Ik wil daarnaast gaan uploaden via internet explorer, die pakt alle internet verbinding die hij maar kan vinden
Probleem 1
De download via utorrent zakt dan helemaal terug naar nul
Probleem 2
We zitten met meerdere pc's aan de internet verbinding, als ik begin met uploaden, hebben de rest van de pc's tergend langzaam internet

is er geen programma waarmee ik mijn internet verbinding knijp, dat de andere pc's gewoon nog goed internet hebben, en dan de internet verbinding verdeel, en dat utorrent een deel van de internet verbinding gereserveerd krijgt, dat hij langzaam kan door downloaden(het is namelijk een langzame torrent) en dat de upload de rest van de internet verbinding neemt

ik hoop dat het zo duidelijk is, maar is er zo'n soort programma, het lijkt me van wel maar ik kan het niet vinden

Ik zit bij KPN Planet, en het ik heb ff een bestand bij gevoegd van de snelheid van onze snelheid, maar de snelheid komt uit op max 900 kb/s, maar het zou heel fijn zijn als u zo'n programma zou weten

Bedankt!

Bijlagen

• Snelheid.PNG
    Snelheid.PNG
    42,5 KB · Weergaven: 90
Ik zal als eerste geen programma gebruiken.

En zal dit eens proberen:

1. Open Utorrent
  2. Ga naar Opties
  3. Dan voorkeuren
  4. Klik aan de linkerkant Bandbreedte aan
  5. Naar 'Aantal verbindingen'.
  6. Aantal verbindingen totaal 10
  7. Max. Aantal peers per torrent 10
  8. Max. aantal uploadslots per torrent; 5
  9. Klik op toepassen
  10. Klik op Oke

Kijk of het nu beter is.

Laatst bewerkt:
u snapt volgens mij niet wat zoek,
utorrent doet prima wat ik wil, het uploaden gaat ook prima, daar opzich is niks mis mee
maar de upload probeert gewoon zoveel mogelijk internet verbinding te pakken, waar door er geen bandbreedte overblijft voor de andere pc, en de download, want omdat de upload alles pakt word de download afgesneden en de andere pc hebben ook langzaam internet, dus ik wil kunnen bepalen hoeveel mijn pc max down/upload, en daarnaast welke programmas hoeveel mogen down/uploaden, dan kan ik mijn upload tot bijv. 50kb/s limiteren dat de andere gebruikers en de download geen hinder ondervinden van mijn upload
en naar mijns inziens kan dat niet in internet explorer of utorrent geselecteerd worden

Ik snap het helemaal maar. U mede gebruikers van uwe internet hebben er last van omdat u veel seeders hebt, en het gebruikt meer bandbreedte door naar 100 5kb/s te uploaden ipv. naar 1 500kb/s, snapt u?
Daarom probeer dit is:
  1. Open Utorrent
  2. Ga naar Opties
  3. Dan voorkeuren
  4. Klik aan de linkerkant Bandbreedte aan
  5. Naar 'Aantal verbindingen'.
  6. Aantal verbindingen totaal 10
  7. Max. Aantal peers per torrent 10
  8. Max. aantal uploadslots per torrent; 5
  9. Klik op toepassen
  10. Klik op Oke

Of eventueel verander demax aantal upload slots per torrent naar 1 of als het echt niet helpt naar 0.

Succes! :thumb:

bedankt, het klinkt inderdaat wel logisch, maar dan heb ik nog een probleem, de upload via internet explorer trekt alsnog alle bandbreedte weg, waardoor het internet misschien niet zo veel langzame word, maar mijn download zakt nogsteeds in tot nul
deze zou ik eigenlijk gewoon een deel van de bandbreedte willen laten reserveren... kan dat?
gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan