• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verdeling kosten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen wijkt het eindbedrag steeds iets af van het beoogde maximum resultaat voor de eindafrekening.

Hier ben ik je eventjes kwijt, dat eindresultaat is voor mij nog steeds een gok.
De inkomsten door de negatieve getallen zijn vele malen hoger dan et te verdelen bedrag met deze getallen, dat is wat mij zo bevreemd.

idem dito, verander het groene getal en je krijgt een andere verdeling

Bijlagen

Hallo,

Ik denk dat de oplossing van Sylvester momenteel het dichtst in de buurt komt.
Alleen veranderen de negatieve bedragen bij de afrekening niet mee wanneer ik de "pot" aanpas. Er is dus geen verband tussen negatief en positief (waarbij ik me steeds meer afvraag of dit uberhaupt mogelijk is).
Kun je mij uitleggen hoe je oplossing tot stand komt?

Gebruik maken van een factor is (denk ik) niet wenselijk omdat de uitbetaling van de positieven dan afhangt van de de factor voor de negatieven.

Zie inmiddels dat bij de methode van sylvester ook een "soort van factor" gebruikt wordt door het verschil telkens te delen door het aantal negatieven. (Bijv. -350.000/3)
Ik begin steeds meer tot de conclusie te komen dat er toch echt geen verdeelsleutel te maken is waarbij zowel de positieven als de negatieven worden meegenomen en afhankelijk van elkaar zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan