• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verdeling spelers over wedstrijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wade78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2023
Ik zou graag een eenvoudige manier vinden om voetbalspelers te verdelen over 4 veldjes en 6 matchen.

Misschien wat duidelijker: we hebben 10 voetbalspelertjes. We spelen elke week 24 matchen (we hebben 4 veldjes en we spelen 6 keer). We spelen 2 tegen 2. Elke ronde zijn er dus 8 spelers actief en 2 moeten wachten.

De bedoeling is om ervoor te zorgen dat alle spelers ongeveer evenveel spelen én dat ze nooit samen met dezelfde speler samenspelen.

Kan zoiets geautomatiseerd worden in Excel? Dat je bv de 10 namen invult en dat hij een voorstel maakt.

Als je tien spelers hebt en 24 wedstrijdjes wilt voetballen gaat het niet meevallen om spelers niet twee keer met dezelfde speler te laten voetballen en twee tegen twee, zou geen spelers stil laten staan en gewoon dan drie tegen drie laten spelen.
Je krijgt geen response omdat het wel heel makkelijk is om iemand dat uit te laten zoeken, heb je een voorbeeld bestandje waar je zelf al wat hebt geprobeerd.

Vriendelijke groet,
Johan

Misschien begrijp ik je vraag wel helemaal verkeerd maar:

We spelen 2 tegen 2.
Op elke veld spelen dus 4 spelers

4 velden à 4 spelers zijn toch 16 spelers en geen 8???

ik zat zo'n beetje met hetzelfde probleem ...

Bijlagen

Wade, waarom heb je 4 velden als je er maar 2 tegelijk kunt gebruiken?
2 tegen 2 betekend voor mij 4 spelers per veld.
kun je de vraag wat duidelijker stellen? met een voorbeeld bestandje aub.
het uitwerken is best een leuke uitdaging denk ik.
als ik niet zeker weet dat we op de zelfde golflente zitten begin ik er niet aan.

er ist verschwunden:D

Nee, even druk :)

Het zijn in totaal 16 spelers, maar het zijn 8 spelers per club die tegelijk spelen.
Ik ben het nu wat handmatig aan het doen. Ik vroeg me gewoon af of excel een formule/manier heeft om dat automatisch te doen. We hebben bv soms dat er een speler plots afzegt, dan moet je opnieuw beginnen rekenen.

Ik had nu al een bestand met enkele tabbladen, afhankelijk van aantal spelers. En dan een RNG gemaakt die de spelerslijst sorteert. Ik zat dan nog met het probleem dat de namen in de roosters moeten ingevuld worden automatisch (makkelijker te lezen dan 'speler x').

Laatst bewerkt:
dan moet je opnieuw beginnen rekenen
Als je een vast schema hebt waarbij je met bv met letters werkt en daarna de letters vervangt door namen ben je zo klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan