Hallo,
Een tijdje geleden heb ik een Form met een aantal textBoxen gemaakt om gevens in te voeren. Met de onderstaande code heb ik gemaakt dat de TAB toets 'geactiveerd' word wanneer er op ENTER wordt gedrukt.
Nu wil ik maken dat wanneer er op ENTER wordt gedrukt, de TAB toets EN de ENTER toets 'geactiveerd' word, wanneer de cursor in de laatste textBox staat.(als voorbeeld even textBox1) Hiermee wil ik bereiken dat de Opslaan Button automatisch 'ingedrukt' word. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan maken?
en in Form1.Designer.cs zet ik:
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
Een tijdje geleden heb ik een Form met een aantal textBoxen gemaakt om gevens in te voeren. Met de onderstaande code heb ik gemaakt dat de TAB toets 'geactiveerd' word wanneer er op ENTER wordt gedrukt.
Nu wil ik maken dat wanneer er op ENTER wordt gedrukt, de TAB toets EN de ENTER toets 'geactiveerd' word, wanneer de cursor in de laatste textBox staat.(als voorbeeld even textBox1) Hiermee wil ik bereiken dat de Opslaan Button automatisch 'ingedrukt' word. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan maken?
Code:
private void General_KeyDown(object sender,
System.Windows.Forms.KeyEventArgs e)
{
if (e.KeyCode == Keys.Enter)
{
SendKeys.Send("{TAB}");
// Hier kan ik ook van maken: ("{TAB}+{ENTER}"), maar dit geld
// dan voor alle textBoxen
}
en in Form1.Designer.cs zet ik:
Code:
//
// TextBox1
//
this.TextBox1.KeyDown += new System.Windows.Forms.KeyEventHandler(this.General_KeyDown);
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.