verder oc-en

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdekreij

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Hallo,

Ik heb gister mijn ECS K7S5A moederbord geflasht (ut bios dan :)) naar de nieuwste cheepoman (das een oc-bios omdat de originele geen oc-mogelijkheden kent). Ik heb nu de fsb op 147 mhz staan, zodat mijn AMD XP 1800+ een 2000+ is (is al een 2000+ volgens boot scherm als ie op 143 zou staan maarja)..

Nu weet ik niet wat ik allemaal nog kan veranderen om verder te oc-en en/of andere dingen die de snelheid verbeteren..(videokaart is al oc-t by powerstrip)

dus wat kan ik allemaal nog verbeteren?

Zelf zat ik sowieso al te denken aan een active koeling op mijn chipset en passive koeling op mijn ram...(wie denkt dan, dat als ik goede koeling op mijn chipset doe, dat ik dan 166 kan draaien? )

Mvg. Wilco de Kreij

Ps. Wie weet er hoe ik bij dat nieuwe bios dat boot-plaatje kan veranderen?

je zou altijd nog je processor kunnen unlocken. (mocht je dat nog niet gedaan hebben) Dan kun je ook met de multiplier spelen.

Ow je, als je gaat overclocken lijkt mij wat extra cooling geen overbodige luxe. Je kunt dan iig een stuk hogere FSB stabiel draaien.

Als je echt gaat overclocken raad ik je toch aan om een iets professioneler OC-bordje te kopen.Hier is een speciaal OC-review over dit bord en zoals je kunt zien zijn de resultaten niet echt top. Je kunt het geld voor extra koeling beter in een beter mobo steken.

unlocken heeft geen zin, want bij dit moederbord kun je de multipiler sowieso niet veranderen.. ook niet met dat oc-bios...

unlocken heeft geen zin, want bij dit moederbord kun je de multipiler sowieso niet veranderen.. ook niet met dat oc-bios...

en een ander moederbord is geen optie... steek nog liever geld in nieuwe videokaart..

En de voltage verhogen, wat heeft dat allemaal voor voordelen/nadelen?

[edit] sorry voor de dubbelpost, ik drukte nog net op stop om er wat bij te zetten, maar dus net te laat...[/edit]

Je kan je vorige berichtje zelf verwijderen.
Klik op aanpassen en zet een vinkje bij verwijder.

De Vcore voltage verhogen/verlagen heeft alleen zien als het systeem niet stabiel is.
Let op dat je niet teveel verhoogd, dus met kleine stapjes en testen of ie stabiel loopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan