Verdwenen dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisE91

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik windows 7 op mijn laptop (acer aspire 7520G) geïnstalleerd en nu staat mijn dvd brander niet meer in mijn computer. Ik weet niet wat voor dvd brander ik heb, want dat kan ik nergens vinden.
Ik heb al gezocht op google maar kon niets vinden wat mijn kan helpen. De dvd brander staat ook niet meer in het apparatenbeheer. Ook heeft het geen nut om de upper/lower filters te verwijderen(2 keer geprobeert maar hielp niet).

Wie kan mij met die probleem helpen?

Alvast bedankt.

Is de brander wel te zien in de BIOS ?
Al geprobeerd de brander los te halen, notebook starten en dan de brander opnieuw in het systeem te plaatsen en herstarten?

Los maken is denk ik niet echt een optie met een laptop. Als ik dat wil doen dan moet ik het helemaal uitelkaar halen.

De brander staat niet meer in BIOS.

Losmaken bij mijn notebooks is een kwestie van 1 schroefje (staat een plaatje bij van een schroevendraaier + dvd-speler). Dan schuif je hem zo uit het slot.

Bij een soortgelijk probleem, dat was alleen met een pc, was het probleem opgelost door de brander op een andere aansluiting te pluggen. Iets wat uiteraard bij een laptop niet kan, vandaar het idee om hem dan eens te verwijderen en opnieuw te installeren.
Aangezien ze de brander erin hebben gezet moet hij er ook uit kunnen, maar als het niet duidelijk is hoe dan wordt het lastig.

De brander staat neem ik aan ook niet in apparaatbeheer ?
Anders zou je kunnen proberen daar de brander te verwijderen en dan de laptop opnieuw opstarten.

De dvd brander staat ook niet meer in het apparatenbeheer.
Ja dat had je al vermeld zie ik :o
Ben voor nu een beetje uitgedacht, wellicht heb ik later nog een helder moment. Je zou een herinstallatie kunnen overwegen, maar dat hangt er uiteraard vanaf hoeveel werk dat voor je is.

Het is uiteindelijk gelukt om de brander eruit te halen door dit pdf bestand: http://tim.id.au/laptops/acer/aspire%207520%207520g%207220%207220g.pdf
Maar het doet het nog steeds niet. (er uit gehaald opgestart, afgesloten, erin, opnieuw opgestart)
Dus denk dat ik een nieuwe moet kopen.
Garantie is niet meer van toepassing. Ik heb de laptop al langer dan 1 jaar.
Iemand een idee voor een goede, nieuwe en liefst goedkope brander?

Laatst bewerkt:
Service guides zijn altijd handig.

Wat een nieuwe brander betreft, iedere shop heeft ze wel. Je moet alleen letten op de juiste aansluiting en of je er 1 wil met een laadje of een slot-in (gleufje waar je de cd/dvd instopt).
Ben zelf een tevreden gebruiker van Sony/NEC (Optiarc) branders, maar Samsung komt er ook goed uit over het algemeen.

Alleen vraag ik me af of het probleem zich daarmee oplost aangezien de brander niet fysiek kapot is naar mijn idee. Het lijkt mij eerder in Windows te zitten, en een herinstallatie kost behalve tijd niets. Maar of je dat doet moet je zelf weten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan