verdwenen geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekkejongen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2011
hallo ik heb een packert bell laptop met windows vista maar ik heb een probleem.
eerst toen ik hem kocht stond er op de doos dat ik 137 GB geheugen had maar dat is al snel weg gegaan. ik heb mijn hele laptop al een keer helemaal opgeschoond om te kijken of ik er gewoon teveel rotzooi op had maar dat was niet zo en als ik naar "Computer"ga en ik klik op mijn "HDD" schijf, als ik dan al mijn mappen selecteer dan komt er uit dat is veel minder GB over heb dan dat ik op mijn laptop kan zetten.
weet iemand die mij kan zeggen hoe ik dat kan verhelpen??

bij voorbaad dankje :D

137 gb vind ik een beetje een raar getal voor een harde schijf

kijk is met crystaldiskinfo hoeveel gb je harde schijf echt is

Crystaldiskinfo

en hoe bedoel je die laatste zin over als je naar deze computer gaat :

bedoel je als dan de mappen selecteert dat ie dan minder is dan als je kijkt bij deze computer

Laatst bewerkt:
nou ik heb gedaan wat je zij dat ik moest kijken met Cristaldisk en dan komt eruit dat ik 160 GB moet hebben. Maar als je op "Deze computer" klikt dan staat er bij mij dat ik nog 22 GB van de 137 over heb en dat snap ik dus niet.

maar als ik dan op mijn HDD schijf klik dan komen er een aantal mappen waar onderandere: Programfiles, intel, Windows enzovoort. en als ik die allemaal 1 voor 1 met mijn rechtermuisknop druk dan kun je op eigenschappen klikken en als ik daar op klik kan je kijken hoeveel GB's die map ik gebruik heeft.

en als ik dat bij alle mappen doe en dat bij elkaar optel komt eruit dat ik maar 83 GB in gebruik heb en dat wil ik graag weten waar dat is.

ja kan even ccleaner laten draaien, die ruimt je computer op je tijdelijke internet bestanden enz.

daarna nog even defragmenteren dat zet je bestanden weer netjes neer op de schijf (dit maakt ook wel is ruimte vrij)

ik heb een 500 gb schijf in me laptop en zie nu ook eigenlijk pas dat ik 465 gb beschikbaar heb

ik denk dat dat normaal is voor een harde schijf in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan