verdwenen: "hardware veikig verwijderen" uit XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik gebruik 2 memorypennen om gegevens van de pc over te zetten naar een laptop en vice versa.

Nou zet ik eea van de pc op de pen, wil hem ontkoppelen en eerst dus afsluiten via "hardware veilig verwijderen" in de systemtray. Alleen staat die optie er niet meer tussen!
Als ik vervolgens gewoon de pen eruit trek en in de laptop steek, herkent die hem in zoverre dat ie de melding geeft dat dat icoontje hier wel verschijnt met de melding dat er nieuwe hardware is aangesloten. Maar als ik kijk in Deze computer geeft ie de hele schijf niet weer.

Heb dit met beide pennen geprobeerd, idem.

Dus, ws omdat de pen niet is afgesloten is ie niet te lezen in de laptop. Als ik hem overigens weer in de pc steek, kan die hem wel gewoon openen.

HOE krijg ik de optie terug op de pc om de te verwijderen hardware weer te geven?
 
Bij Windows XP staat deze mogelijkheid in je werkbalk onder in het scherm het is een klein rechthoekig icoontje met een groen pijltje naar links. Klik daarop en de aangesloten hardware wordt weergegeven. Selecteer de hardware die je wilt verwijderen en wacht op de boodschap dat dit kan.
 
Precies ja, dàt is nou net datgene wat niet meer verschijnt als ik er een USB-apparaat (memorypen, mp3 speler ed) op aansluit...
 
Probeer eens de verkenner op te starten en klik met de rechter muisknop op de verwisselbare schijf en kies vervolgens uitwerpen. Dit werkt bij mij tenminste.

Even een vraagje: Staan er gegevens op de pen?
 
Heb ik ook al geprobeerd, maar in de verkenner geeft ie dus ook de schijf niet weer (op de laptop).

Op de pc heb ik het ook geprobeerd, maar uitwerpen geeft een fotmelding, zoiets als dat dat niet kan.

Er ataan gegevens op de pen die op de pc (vanwaar ze erop gezet zijn) wel zijn te lezen. Op de laptop kom ik dus niet eens zover.
 
Welke windows versie gebruik je op je pc en op je laptop? Ik weet dat er in windows98 eerst software van CD moet worden geinstalleerd. Windows XP heeft dat installatieprogrammaatje zelf.

Is het een optie om de pen eerst eens opnieuw te formatteren en dan nog eens te proberen?

Geven andere USB apparaten ook problemen?
 
Beide XP.

Alle apparaten: modem, 2 verschillende memorypennen, MP3-speler. Alles werkt, alleen kan ze niet op de nette manier ontkoppelen, waardoor niet afgesloten en niet te lezen (mp) op andere pc/laptop.
 
Heb je veel op de computer staan? Ik zou zeggen, Ghosten en opnieuw installeren. Of als je een dvd-brander hebt, zolang te toestanden daar op branden en formatteren en installeren. Helaas. Het is mij deze week ook overkomen. Je zoekt je gek naar oplossingen en soms is dit de enige.
 
Ik heb om maar eens wat te proberen systeemherstel gedaan.
En ja, dat gaf de oplossing!
Hij geeft weer netjes het icoon en ik kan weer op de juiste manier ontkoppelen.

Toch weer bedankt voor jullie meedenken!
 
He, wat dom dat ik daar niet aangedacht heb. Dat is namelijk één van de dingen die ik als eerste doe. Fijn voor je dat het weer in orde is Marianneke. Ik neem aan dat je de vraag nu de status "opgelost" kunt geven? :)
 
Ik had er zelf inderdaad ook eerder aan moeten denken!
Opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan