Verdwenen windows-directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Hallo allemaal,

Mijn buurjongetje heeft een desktopje van school gekregen en heeft daar wat spelletjes op gegooit. Vandaag vertelde hij me dat het ding nix meer doet en dus ben ik ff wezen kijken. Wat blijkt; het ding start op tot het windowslogo en geeft vervolgens de keuze "normaal, veilige modus " enz. Ongeacht welke keuze ik maak blijft windows onvindbaar en dan krijg ik de "dosregel" c:. Typ ik dan "dir" dan zie ik de waslijst met directorys enz. Nu komt het: de windowsdirectory is verdwenen. Het jochie heeft geen opstartdiskette en dus lijkt mij de kans klein dat hij de map heeft weggegooit, en in een werkende windows lukt dat ook niet, toch?? Heb ik (hij) hier een probleem ef een raadsel?

Vr Gr Confictius:confused:

Heeft hij misschien een windows cd en zo iets veranderd?

Klinkt toch als dat je windows opnieuw erop moet zetten:confused:

Het is een raadsel, maar ook een probleem.

hij kan gewoon de windows map verwijdert hebben...

vraagje hoe oud is die jonge:D ?

Geplaatst door bennyboy
hij kan gewoon de windows map verwijdert hebben...

vraagje hoe oud is die jonge:D ?

Hoe wil je dat doen dan? Onder windows zelf kan het niet.

Hooguit afsluiten en starten in Dos modus. In de Dosmodus kun je met win98 zonder opstartdiskette komen. En via DOS kun je inderdaad je windowsmap verwijderen.

Dat zal de laatste keer zijn dat windows opstart:confused:

Laatst bewerkt:
ik heb net zelf ff geprobeert :D ik test dit soort dingen voor de zekerheid voor ik antwoord;) en je kan hem gewoon verwijderen op een paar dingen na die nu draaien!

Had mijn berichtje al aangepast, was ff in de war met xp. Dit is win95/98

Bedankt

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties.

Het ventje is 10 jaar en kan heel erg onschuldig kijken dus we laten de waarheid maar in het midden. Hij heeft overigens een geluk bij een ongeluk want een cd-romspeler heeft hij niet en zijn floppydrive is er ook mee genokt. Daarbij zit zijn systeemkast op slot en de schoolmeester heeft het sleuteltje niet meer. Rest mij niets anders dan via via een nieuw exemplaar te regelen (op zijn vaders kosten uiteraard). Als hij hier al debet aan is zal hij er waarschijnlijk wel van geleerd hebben. Met andere woorden; Vallen is niet het falen, maar het niet durven opstaan!

LUCTOR ET ORGASMO! :p

Hij kan hem beter zo mee naar school nemen en gewoon de waarheid vertellen.

Op de meeste scholen heb je wel een systeembeheerder rondlopen en aangezien dat dit ding geen cd-rom speler heeft kan hij er maar beter afblijven.

suc6 groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan