Verdwijnende spaties achter een string bij asp / html

Status
Niet open voor verdere reacties.

OuweGrijse

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Ik wil 2 data uit een file achter elkaar op de website presenteren. Het eerste is een getal van verschillende lengte en het tweede is gewoon tekst.
De bedoeling is dat het twee gelijke kolommen worden.
Daartoe heb ik achter het getal de benodigde spaties (& SPACE( ) toegevoegd om een gelijke lengte te verkrijgen. Helaas heeft dit totaal geen effect en ik weet niet waarom

Voorbeeld:
Uitvoer= strGetal & " " & tekst 'presenteert getal en tekst achter elkaar
Uitvoer=strGetal & Space(8) & tekst 'presenteert getal en tekst achter elkaar

Maak ik in plaats van spaties er puntjes van lukt het wel.

Als ik op de site de paginabron bekijk staan de spaties er wel degelijk tussen maar op het beeld van de site niet.
Wie helpt mij even op weg. Ik ben hem kwijt

Nu zie ik ook dat bij het bekijken van dit bericht alle spaties (minstens 15) in het eerste voorbeeld ook niet getoond worden ????????????????????????
Uitvoer= strGetal & "..................." & tekst
En dit zie ik wel.

Laatst bewerkt:
Om een spatie in HMTL te zien he je   nodig.

Voor twee nette kolommen te krijgen kun je volgens mij beter een tabel gebruiken.
Al wordt e.e.a. dan wel gecompliceerder lijkt me.
In ASP, kan ik je daar helaas niet verder mee helpen.

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Dat van die &nbsp snap ik wel. Maar gewoon in een tekststring Als ik in html typ "Het is mooi weer." Blijven de spaties tussen de woorden wel.

In ieder geval lukt het wel met de html code <pre> en </pre), maar dan heb je weer zo weinig te zeggen over het font.

Dat van die * snap ik wel. Maar gewoon in een tekststring Als ik in html typ "Het is mooi weer." Blijven de spaties tussen de woorden wel.
Eén spatie wel, maar meerdere niet, daarvoor kun je &nbsp; gebruiken, al is dat meestal geen goed idee. Wat je hier probeert te bereiken klinkt als een soort tabel, waarom gebruik je dan niet ook gewoon een <table>? (zoals leofact ook al suggereerde)
In ieder geval lukt het wel met de html code <pre> en </pre), maar dan heb je weer zo weinig te zeggen over het font.
Hoezo niet? Met CSS kun je nog altijd prima bepalen hoe <pre> tekst er uit moet zien. Al moet je <pre> natuurlijk niet gaan gebruiken om een bepaald uiterlijk te bereiken.

En nog als alternatief voor een tabel:
HTML:
<div class="getal">123</div>
<div class="tekst">tekst bij 123</div>

<div class="getal">4567</div>
<div class="tekst">tekst bij 4567</div>

<div class="getal">89</div>
<div class="tekst">tekst bij 89</div>

enz.
Met:
Code:
.getal {