Vergelijk 2 desktops

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor het gamen wint de Medion : de videokaart is één trapje hoger / beter. De processor bij Azerty is daarentegen heel licht sneller.
Voor het opstarten van je programma's wint de Medion met zijn SDD opstartschijf en daarnaast óók de 1 Terra hdd.
Ik zou kiezen voor de Medion.

daartegenover staat nog dat je bij het Azerty-systeem 8GB Ram hebt, bij het Medion-systeem 16GB (en windows8.1 pre-installed..)

de Azerty pc kan overklokken de Medion pc kan dat niet

echter krijg je bij de Medion pc meer werkgeheugen Windows 8.1 en een iets krachtigere gpu

wil je gamen dan is de medion pc net even wat beter
wil je overklokken zul je voor de azerty moeten nemen echter heb je dan nog geen w8.1 OS

@Stormbreaker, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik denk dat in medion pc veel cheapere componenten zitten waardoor de prijs veel lager is maar de kwaliteit dus ook, terwijl in de pc die jij samen hebt gesteld vast veel betere componenten zitten.

Laatst bewerkt:
@Stormbreaker, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik denk dat in medion pc veel cheapere componenten zitten waardoor de prijs veel lager is maar de kwaliteit dus ook, terwijl in de pc die jij samen hebt gesteld vast veel betere componenten zitten.
Dat is wel waar maar het gaat de TS voornamelijk om geld > prestatie. Dit zijn goede argumenten van jouw kant maar wel achterliggende gedachtes. Een zelfbouw is inderdaad beter dan de Medion maar Medion is ook echt niet slecht, zeker niet voor gaming. En je hoort wel eens, en heel vaak, dat er DOA componenten in zelfbouw computers zitten en dat is bij Medion ook minder, dat is allemaal door en door getest. Hoeveel mensen ik wel niet bij ALTERNATE met computer problemen zie staan. Ook mijn zelfbouw staat nu bij ALTERNATE voor een servicebeurt, lampjes in de case kapot, random blue screens bij het afsluiten, raar beeld op mijn Samsung scherm dat ws. ook gecontroleerd moet worden etc. Je moet wel een beetje geluk hebben met een zelfbouw.

Das inderdaad wel waar, als de ts het puur gaat om prestatie en beste prijs is de medion wel de betere keus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan