ik dien 2 kollomen te vergelijken met elkaar, namen.
De namen zijn echter niet altijd correct geschreven, met met minieme verschillen, verdraaiïngen ... er zijn ook namen die in de ene lijst voorkomen en in de andere niet, die zou ik graag gefilterd willen...
Omdat het over een hele hoop gaat (over de 1000 stuks!) dacht ik dit automatisch met excell te doen.
nu vond ik al een mooi VB script dat me hierbij zou helpen (http://www.helpmij.nl/forum/showthr...en-vergelijken-verschillen-in-een-ander-kolom)
echter zit ik met het probleem dat de variable dus niet éxact dezelfde zijn.
voorbeeld:
LIJST1 --- LIJST2
tom thijs --- tom thys
Jan Vanden broeck --- Jan van den broecke
Ives deWinter --- Ives DeWinter
Erwin Segers --- Nina de man
Johan verminnen --- Johan verminnen
Degroot Jos --- Jos Degroodt
als uitkomst wil ik bekomen:
niet in lijst2:
Erwin Sergers
in lijst1 komt ongeveer overeen met lijst 2 op:
tom thijs tom thys
De groot jos jos degroodt
-is het mogelijk een vergelijking uit te voeren met bvb een ding tussen elk karakter een % (zodat hier fouten kunnen in staan);
dat em is alles omdraaid (geval tom van dillen - van dillen tom van)
...
u ziet de problemtiek waarmee ik zit in het voorbeeld.
het betreft 2 verschillende ledenlijsten dit noodzakelijk tot 1 dienen te komen om eindelijk eens orde opzaken te stellen.
wie mij kan helpen is een held!
Alvast bedankt...
De namen zijn echter niet altijd correct geschreven, met met minieme verschillen, verdraaiïngen ... er zijn ook namen die in de ene lijst voorkomen en in de andere niet, die zou ik graag gefilterd willen...
Omdat het over een hele hoop gaat (over de 1000 stuks!) dacht ik dit automatisch met excell te doen.
nu vond ik al een mooi VB script dat me hierbij zou helpen (http://www.helpmij.nl/forum/showthr...en-vergelijken-verschillen-in-een-ander-kolom)
echter zit ik met het probleem dat de variable dus niet éxact dezelfde zijn.
voorbeeld:
LIJST1 --- LIJST2
tom thijs --- tom thys
Jan Vanden broeck --- Jan van den broecke
Ives deWinter --- Ives DeWinter
Erwin Segers --- Nina de man
Johan verminnen --- Johan verminnen
Degroot Jos --- Jos Degroodt
als uitkomst wil ik bekomen:
niet in lijst2:
Erwin Sergers
in lijst1 komt ongeveer overeen met lijst 2 op:
tom thijs tom thys
De groot jos jos degroodt
-is het mogelijk een vergelijking uit te voeren met bvb een ding tussen elk karakter een % (zodat hier fouten kunnen in staan);
dat em is alles omdraaid (geval tom van dillen - van dillen tom van)
...
u ziet de problemtiek waarmee ik zit in het voorbeeld.
het betreft 2 verschillende ledenlijsten dit noodzakelijk tot 1 dienen te komen om eindelijk eens orde opzaken te stellen.
wie mij kan helpen is een held!
Alvast bedankt...