Hallo,
Voor een afreken sheet moet ik een soort van vergelijkingsformule hebben.
De "formule cq berekening" moet in tabblad A een containernummer zoeken en kijken of die in tabblad B overeenkomt. Als die overeenkomen, dan moet ie een waarde pakken uit een andere kollom uit tabblad A en dat getal invullen in tabblad C.
Het klinkt misschien een beetje omslachtig zo, maar ik denk dat het niet veel duidelijker kan.
- Tabblad A -> Containernummer zoeken
- kijken of deze in Tabblad B hetzelfde is
- als ze overeenkomen, moet deze een waarde uit tabblad A uit een andere kollom pakken
- deze waarde moet dan in een kollom in Tabblad C terecht komen
De formule is dus voor een cel in tabblad C!
Alvast bedankt voor de hulp. Helaas kan ik niet een voorbeeld van de sheet toevoegen ivm vertrouwelijke informatie.
Voor een afreken sheet moet ik een soort van vergelijkingsformule hebben.
De "formule cq berekening" moet in tabblad A een containernummer zoeken en kijken of die in tabblad B overeenkomt. Als die overeenkomen, dan moet ie een waarde pakken uit een andere kollom uit tabblad A en dat getal invullen in tabblad C.
Het klinkt misschien een beetje omslachtig zo, maar ik denk dat het niet veel duidelijker kan.
- Tabblad A -> Containernummer zoeken
- kijken of deze in Tabblad B hetzelfde is
- als ze overeenkomen, moet deze een waarde uit tabblad A uit een andere kollom pakken
- deze waarde moet dan in een kollom in Tabblad C terecht komen
De formule is dus voor een cel in tabblad C!
Alvast bedankt voor de hulp. Helaas kan ik niet een voorbeeld van de sheet toevoegen ivm vertrouwelijke informatie.