• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijk op meerdere bladderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je zelf zo'n NC bestand in Kladblok opent, wat staat er dan bij jou waar de rode pijl naar wijst?

UnixLF.png

Maar samen komen we er wel uit, Exit For i.p.v. Exit Sub, anders wordt er maar één bestand verwerkt:
Code:
If ln(i) = "(T-END)" Then
    Exit For
End If

Als er toch een Cr in het bestand zit dan wordt er natuurlijk maar een regel ingelezen:
Code:
    Line Input #1, Regel
    Close #1
En misschien is het voorbeeldbestand uit #5 zijn Cr's kwijtgeraakt doordat het bewerkt is?

Laatst bewerkt:
Bij een bestand met alleen LF's worden alle regels als 1 regel gezien en dus in 1x ingelezen.
Vandaar dat ik het split naar een array.

Dat was mij duidelijk en dat werkt prima! Maar het zou kunnen dat alleen het bestand dat Dokman hier geplaatst heeft als regeleinde Lf heeft doordat hij het bewerkt heeft, dus maar even wachten op het antwoord van Dokman op jouw vraag in #21.

Ja, die werkt gewoon.
Maar ik heb even hier van alles bij elkaar geplakt. En toch wat dingen aan ChatGPT gevraagd.
En ik ben tot en mooi bestand gekomen dankzij jullie.

Mag ik jullie bedankt.

Maar ik heb even hier van alles bij elkaar geplakt. En toch wat dingen aan ChatGPT gevraagd.
En ik ben tot en mooi bestand gekomen dankzij jullie.
Wij weten uiteraard niet wat je nu hebt gemaakt.
Plaats dat bestand hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan