• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijken 2 bestanden en verschillen markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampelek

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Berichten
83
Beste mensen,

In een groot Excel bestand is een fout geslopen. :confused:
Nu bezit ik ook nog een backup van het bestand.:)

Is er een mogelijkheid in Excel 2007 om de twee bestanden met elkaar te vergelijken (automatisch bij voorkeur) en de verschillen te laten markeren zodat we de fouten kunnen herstellen. Het gaat om een bestand van ruim 1800+ regels en 30 kolommen.

Ik hoop dat iemand een mooie oplossing kan aandragen :thumb:

Bedankt alvast voor het meedenken.
 
Ik heb eens wat geprobeerd maar het werkt niet, daarom wil ik aan mensen met meer ervaring vragen hier eens naar te kijken. Ik heb in het bestand: Voorbeeld de cel A1 een voorwaardelijke opmaak gegeven maar als de waarde in de cel A1 in het ene of het andere bestand verander gebeurt er niets.

@lampelek: Ik hoop niet dat ik je het erg vindt dat ik dit doe, anders schept de link in mijn handtekening misschien wat meer begrip :thumb: .

Edit: En ik lees dat je Office 2007 gebruikt maar dat hoeft niet altijd wat uit te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens wat geprobeerd maar het werkt niet, daarom wil ik aan mensen met meer ervaring vragen hier eens naar te kijken. Ik heb in het bestand: Voorbeeld de cel A1 een voorwaardelijke opmaak gegeven maar als de waarde in de cel A1 in het ene of het andere bestand verander gebeurt er niets.

@lampelek: Ik hoop niet dat ik je het erg vindt dat ik dit doe, anders schept de link in mijn handtekening misschien wat meer begrip :thumb: .

Gotty , ik wil kijken :cool: maar zie niks :rolleyes:
 
Kijk eens aan, dan is de TS volgens mij geholpen en ik heb zowieso wat bijgeleerd, Dankjewel trucker10 :thumb:.
 
Kijk eens aan, dan is de TS volgens mij geholpen en ik heb zowieso wat bijgeleerd, Dankjewel trucker10 :thumb:.

Ik denk van niet want hij zal enkel de waarde uit cel A1 als dubbel zien , ik heb enkel naar jouw formule gekeken en bijgewerkt ( dit is volgens mij niet de oplossing voor de vraag van TS > ik heb er nog niet nader naar gekeken .
 
Ik denk van niet want hij zal enkel de waarde uit cel A1 als dubbel zien , ik heb enkel naar jouw formule gekeken en bijgewerkt ( dit is volgens mij niet de oplossing voor de vraag van TS > ik heb er nog niet nader naar gekeken .

Inderdaad het is niet de oplossing, om A1 te vergelijken met A1 in een ander bestand heb ik met jou hulp de volgende voorwaardelijke opmaak weten te maken:

Code:
=GELIJK([COLOR="Red"]A1[/COLOR];INDIRECT("'[02_Kopie_van_Voorbeeld.xls]Blad1'!A1"))=ONWAAR

Als ik deze formule doorvoer word A1 (hierboven rood gemarkeert) relatief meegenomen, maar de andere A1 moet ook relatief doorgevoert worden. Persoonlijk kan ik dat niet realiseren door het bereik van =INDIRECT() uit te breiden. Heb je misschien een idee hoe ik dat wel kan doen?
 
Inderdaad het is niet de oplossing, om A1 te vergelijken met A1 in een ander bestand heb ik met jou hulp de volgende voorwaardelijke opmaak weten te maken:

Heb je misschien een idee hoe ik dat wel kan doen?

Voorlopig niet :confused: , en ook niet meer bij stilgestaan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan