• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken en op een specifieke locatie opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

janjorritsma

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Beste allen,

Ik heb een map met veel foto’s van leerlingen. De naamgeving van deze bestanden is het stamnummer van de leerling. Hiernaast heb ik een Excellijst met daarin het stamnummer en de naam van de basisschool. Is het op één of andere manier mogelijk om per basisschool de juiste leerlingen in de juiste map te krijgen?

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

Groeten,
Jan

Mijn excuses, maar de vorige post wou verwijderen, maar kon niet zo snel vinden waar ik dat moest doen. Zal even beter zoeken en een voorbeeld posten. Hopelijk dat het dan duidelijk is.

Dit is de bijlage. In het excelbestand staan nu maar 2 stamnummers, maar in het echter bestand zijn het er 500. Tips zijn welkom.
Ik hoef niet zozeer een kant en klare oplossing (mag natuurlijk wel), maar ik zou het fijn vinden dat iemand mij kan vertellen waar ik het beste mee kan beginnen.

Alvast heel erg bedankt.

Groet,
Jan

Bijlagen

Je zal toch iets meer in je bestand moeten uitleggen wat je wil bereiken, ik ga er van uit dat je elke klas in een aparte tabblad wil, die moet je dan ook aanmaken, dan verder wat met de foto's waar moeten die komen en wanneer, want 500 foto's ophalen in je bestand dat zal de werking vertragen of vastlopen, excel is geen foto album.

Beste allen,

Ik heb, met o.a. wat hulp van internet, een stukje code geschreven. Deze code zorgt ervoor dat in Excel naar bepaalde waarden (stamnummers) wordt vergeleken met bestanden in de map 01_foto’s. Zodra er een overeenkomst is, dan worden de foto’s in 03_basisscholen opgeslagen.

Nu heb ik een losse macro die de scholen heeft aangemaakt. Nu wil ik alleen dat in Excel ook wordt gekeken op welke school een leerling zit en dat de bestanden (foto’s) gelijk in de juiste map komen te staan. De namen van de scholen staan in de E kolom. Hopelijk is het zo wat duidelijker! In ieder geval bedankt voor welk antwoordt dan ook.

Voor de volledigheid heb ik de bestanden hier geüpload.

Met vriendelijke groet,
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan