• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken Excel bestanden en toevoegen in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frogger34

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Hallo, ik zit al eventjes ( 2 uur ) op het forum te kijken maar kan de oplossing niet vinden .....

Mijn vraag :
Ik heb twee excel bestanden
bestand 1 bevat 4500 adressen met een kolom plaatsnaam
bestand 2 bevat 1000 unieke id's met daaraan per id een plaatsnaam

Ik wil graag dat bestand 1 gaat kijken in bestand twee of de plaatsnaam overeenkomt en als dat zo ik moet er in bestand 1 een kolom wordt gevuld met de unieke id's van bestand 2.

Uitkomt is dan in bestand 1 worden de unieke id's opgenomen in een eigen rij waar de plaatsnaam van overeenkomt,

Iemand een idee ?

Dat is niet moeilijk, een VERT.ZOEKEN functie is al wat je nodig hebt.

Post eens een voorbeeldbestandje met de layout van de gegevens, dan zorgen wij wel voor de exacte formule.

Wigi

Bijgaand twee bestandjes,

id met plaatsnamen
adresbestand opbouw

De bedoeling is dat de uniek ID in de kolom clientid komt te staan van het adressenbestand als de plaatsnaam overeenkomt

B.V.D.

Bijlagen

In H2 van clientid:

Code:
=ALS(AANTAL.ALS('[id bestand met plaatsnaam.xls]Blad1'!$B$2:$B$15;G2)=0;"";INDEX('[id bestand met plaatsnaam.xls]Blad1'!$A$2:$A$15;VERGELIJKEN(G2;'[id bestand met plaatsnaam.xls]Blad1'!$B$2:$B$15;0)))

Formule doorvoeren naar beneden daarna.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan