• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken geimporteerde telnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

zansa

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Beste,

Zit hier met een Excel probleem waar ik werkelijk niets van snap, als volgt:

Telecomaanbieders hebben de mogelijkheid gespreksinformatie te downloaden zodat je in Excel dit verder kan bewerken, uitsplitsen etc.
Voorheen zaten we bij Telfort en ging dat gewoon goed. Nu zijn we overgestapt naar TMobile, maar herkent Excel de geimporteerde telefoonnummers niet als zodanig.

Als je in het vakje het nummer typt doet ie het vervolgens wel.

De formule is kloppend, waar het mij om gaat is hoe je 6000 vakjes in 1 keer "herkenbaar" maakt voor Excel

Bedankt alvast voor jullie hulp

Beste Zansa,

Ik denk/vermoed dat het getallen zijn die als tekst opgemaakt zijn. Via de zoekfunctie op dit forum kom je dan op de oplossing:
Selecteer een lege cel, kopieer deze. Selecteer je telefoonnummers en ga via Bewerken > Plakken Speciaal > Waarden > Optellen. OK.

Klaar. Nu zijn het wel getallen.
Mocht ik er naast zitten, dan zul je wat meer informatie moeten geven.

Groeten,
Richard

bedankt voor je reactie Richard, maar dat is het helaas niet. Als je op eigenschappen kijkt bij de tel nummers staat er standaart. Omzetten naar tekst, nummers enz enz helpt niet.

Het kopieren zoals je zegt heb ik geprobeerd, maar met optellen telt Excel alle nummer op zodat bijv. 112 dan 224 wordt. Zijn dan wel nummers, maar nummers waar ik niets mee kan ;)

Aan wat voor informatie zat je te denken?

Nu zijn we overgestapt naar TMobile, maar herkent Excel de geimporteerde telefoonnummers niet als zodanig.
Waaruit blijkt dat ?

Die conclusie heb ik getrokken omdat Excel geen keuze maakt. Hier komt de uitgebreide versie.

Excel moet aangeven of een gesprek 'zakelijk' of 'prive' is. Dit kan Excel doen door alle (van de site) geimporteerde gespreksinfo te vergelijken met eerder ingevoerde zakelijke nummers, formule:

=+ALS((ISLEEG(B7));"LEEG";+ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D7;'zakelijke nummers'!$A$2:$A$501;1;ONWAAR));"prive";"zakelijk"))

in D7 staat dan het geimporteerde nummer, en in tabblad 'zakelijke nummers' A2 t/m A501 staan de zakelijke nummers waarmee vergeleken moet worden.

Als ik de nummers in D2 (t.m D1000) plak gaat Excel niet aan het werk, maar zodra ik in bijvoorbeeld D7 het nummer typ checkt ie wel of het prive of zakelijk is.

Zodoende dus mijn conclusie. Ben benieuwd of iemand hier iets mee kan, nogmaals dank!

Het kopieren zoals je zegt heb ik geprobeerd, maar met optellen telt Excel alle nummer op zodat bijv. 112 dan 224 wordt. Zijn dan wel nummers, maar nummers waar ik niets mee kan ;)

Aan wat voor informatie zat je te denken?

Selecteer een LEGE cel en kopieer deze. Weet je zeker dat je deze stap goed uitgevoerd hebt? Ik werk al jaren met deze truuk. Kijken naar de opmaak van een cel heeft geen zin als je uit een ander bestand gekopieerd hebt.

Richard

In eerste instantie niet goed gedaan, maar inmiddels wel. Dit levert alleen geen betere resultaten op.

vanuit andere mappen, dezelfde map enz lege cellen gekopieerd en geplakt. Vervolgens de telefoonnummers geselecteerd
en via bewerken, plakken speciaal, waarden en optellen gedaan. Gebeurd nog steeds niets.

Is er geen macro te maken die automatisch het bestaande nummer overtypt, enter doet enz. totdat ie alle vakjes gehad heeft?

=ALS((ISLEEG(D7));"LEEG";ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(WAARDE(D7);'zakelijke nummers'!$A$2:$A$501;1;ONWAAR));"prive";"zakelijk"))

je formule bevat een fout en 2 overbodige + tekens.

bedankt, de formule is nu beter alleen uit zichzelf iets vinden doet ie nog niet.

Wat me zojuist is opgevallen is dat ipv een nummer er ook weleens 'Voicemail' oid staat. Dat pakt ie wel gelijk, maar bij cijfers vertikt ie het :(

kan het ook zijn dat er een komma notatie of iets dergelijks verkeerd om staat?

dit probleem heb ik gehad bij importeren van gegevens uit sap.

oftewel; scheidingstekens staan verkeerd om.

ook niet :( qua input is het allemaal vrij hetzelfde (zo op het gezicht dan).

Bedankt zover allemaal :thumb:

Maak het jezelf en een vragenbeantwoorder minder moeilijk: plaats een deel van het bestand hier zonder gvoelige informatie en geef aan waar het mis gaat. Dit is nu een erge vorm van luchtfietserij.

Bedankt allemaal, maar heb inmiddels een oplossing gevonden

Met =substitueren (......) enz kunnen de cijfers naar voor excel zichtbare cijfers veranderd worden en blijft tekst zoals "voicemail" allemaal hetzelfde.

Nogmaals bedankt voor de moeite!! :thumb:

Beste,

Zit hier met een Excel probleem waar ik werkelijk niets van snap, als volgt:

Telecomaanbieders hebben de mogelijkheid gespreksinformatie te downloaden zodat je in Excel dit verder kan bewerken, uitsplitsen etc.
Voorheen zaten we bij Telfort en ging dat gewoon goed. Nu zijn we overgestapt naar TMobile, maar herkent Excel de geimporteerde telefoonnummers niet als zodanig.

Als je in het vakje het nummer typt doet ie het vervolgens wel.

De formule is kloppend, waar het mij om gaat is hoe je 6000 vakjes in 1 keer "herkenbaar" maakt voor Excel

Bedankt alvast voor jullie hulp

Ik neem aan dat je de gespreksinformatie van My T-mobile download, anders heeft het ook niets met de telecomaanbieder te maken, dus ik heb ingelogd op My T-mobile en gezocht en ook Google weet er niets van, kun je uitleggen hoe ik dat bestand kan downloaden, en vooral: Waar.

Bij voorbaat dank.

beste Gotty,

Het is wel T-mobile zakelijk, waarbij ook een beheer functie zit. Als je ook zakelijk hebt (prive weet ik simpelweg niet) kan je naar:

BEHEER - FACTUUR - FACTUURANALYSES

Dan puntje 1. gewenste analyse: gebruikerskosten details (export only)

dan factuur en medewerkers (of groepen) kiezen en downloaden maar.

Ik ben er inmiddels helemaal uit en wijs binnen enkele minuten de telefoonkosten voor <100 abo's op de cent nauwkeurig toe.. leuk tooltje dus ;)

Kun je die formule toelichten? Is zo wel erg vaag.

Jups, geheel ziet ie er zo uit:

=substitueren(H3;"Voicemail";"voicemail")

Waarom ik het zo gedaan heb, H3 is het vakje waar de cijfers staan die niet door Excel herkent worden, maar waar bijvoorbeeld ook tekst staat zoals Voicemail.
Door substitueren te doen wordt er tekst vervangen (dus Voicemail wordt voicemail) en pakt ie automatisch ook de als tekst geplakte cijfers mee, waarvoor geen veranderingsopdracht is dus vertaald worden naar Excel cijfers..
Moet eerlijk bekennen dat het poging 3000 was om de cijfers te kunnen veranderen met behoud van tekst, vond het dus niet nodig om te kijken of er betere oplossingen zijn ;)

beste Gotty,

Het is wel T-mobile zakelijk, waarbij ook een beheer functie zit. Als je ook zakelijk hebt (prive weet ik simpelweg niet) kan je naar:

BEHEER - FACTUUR - FACTUURANALYSES

Dan puntje 1. gewenste analyse: gebruikerskosten details (export only)

dan factuur en medewerkers (of groepen) kiezen en downloaden maar.

Ik ben er inmiddels helemaal uit en wijs binnen enkele minuten de telefoonkosten voor <100 abo's op de cent nauwkeurig toe.. leuk tooltje dus ;)

Dan heeft prive dit niet zo te zien, bedankt voor je antwoordt.

@Gert, precies, als het werkt ben ik tevreden

@Gotty, gelijk even voor je gekeken bij T-Mobile maar prive heeft die download mogelijkheid niet. Hier zal je dus verder weinig aan hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan