wouter1970
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 okt 2012
Ik wil in een database een msgbox tonen, zodra van een rij order records de gevraagde leverdatum <= vandaag is en de status van de record een verkooporder of voorraadorder is. Zie onderstaand voorbeeld en bijgaande werkmap.
Dit gaat niet goed. Ik begrijp niet wat ik fout doe. Ik ben een VBA beginner... Als ik hetzelfde doe met tekst ipv datum (dus een kolom die een bepaalde tekst toont als gevraagde leverdatum <= vandaag is, dan werkt het wel goed).
Eventueel zou ik daarnaast de records die te laat zijn graag in 1 keer willen tonen in 1 msgbox. Hier heb je een array voor nodig dacht ik? Kan iemand mij op weg helpen?
Dank en groet!
Dit gaat niet goed. Ik begrijp niet wat ik fout doe. Ik ben een VBA beginner... Als ik hetzelfde doe met tekst ipv datum (dus een kolom die een bepaalde tekst toont als gevraagde leverdatum <= vandaag is, dan werkt het wel goed).
Eventueel zou ik daarnaast de records die te laat zijn graag in 1 keer willen tonen in 1 msgbox. Hier heb je een array voor nodig dacht ik? Kan iemand mij op weg helpen?
Dank en groet!
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim melddatum As String
Dim status As String
Dim proj As String
Dim i, lr As Integer
Sheets("blad1").Range("C1500").Select ''kolom met leverdatum gevraagd
Selection.End(xlUp).Select
lr = ActiveCell.Row
For i = 4 To lr
melddatum = Range("C" & i).Value ''gevraagde datum
proj = Range("A" & i).Value ''projectnaam in msgbox
status = Range("B" & i).Value ''verkooporder of voorraadorder
Range("A" & i).Select ''toon regel in kolom A
If melddatum <= Date And status = "verkooporder" Then MsgBox "Let op gevraagde leverdatum klant is " & melddatum & " Order " & proj & " in status '" & status & "' is nog niet geleverd!", vbCritical, "Let op!"
If melddatum <= Date And status = "voorraadorder" Then MsgBox "Let op gevraagde leverdatum klant " & melddatum & " Order " & proj & " in status '" & status & "' is nog niet geleverd!", vbCritical, "Let op!"
Next i
Range("A4").Select
Selection.End(xlDown).Select
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End Sub
Bijlagen
Laatst bewerkt door een moderator: