• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken meerdere teksten in cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoriMe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2013
Goedemiddag,

Ik heb een naar mijn idee heel ingewikkelde formule gemaakt die volgens mij veel makkelijk kan. Ik kom er alleen maar niet achter hoe.

Ik heb een hele lange lijst met projectnamen en een lijst van 10 projecten van een bepaalde klant. Ik wil dus achter de lange lijst van projecten het antwoord Ja hebben indien één van die projecten uit de lange lijst overeenkomt met dat lijstje van 10 projecten. Ik heb hiervoor dus een als formule gemaakt maar dan voor alle 10 projecten dus als C1=project 1 van projectenlijst 10;"ja" anders als C1= project 2 van projectenlijsten 10; "ja" anders als c1 = project 3 van projectenlijst 10; "ja" anders etc (dus dit voor alle 10 projecten). Dit moet eenvoudiger kunnen in Excel maar ik kom er niet uit hoe....

Iemand wel?

Alvast bedankt voor het meedenken, alvast bedankt! Groet Lori

Hallo Lori,

plaats even een voorbeelddocument, met JOU formule.
Niemand zit er op te wachten omdat allemaal zelf in te voeren.
Dan krijg je zeker sneller antwoord.

Groet,

Opa

Voor deze keer heb ik een voorbeeldje in elkaar gezet, beter is het natuurlijk als je het zelf doet. Ik weet nu niet of het representatief is, maar mogelijk krijg je er inspiratie van.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan