• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken met 2 werkbladen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

raynoorden

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2020
Voorbeeld:

Werkblad 1: lijst met artikelen met oa artikelcodes en inkoopprijzen
Werkblad 2: Nieuwe prijslijst van de leverancier met oa daarin dezelfde artikelcodes als in werkblad 1 en dan nieuwere inkooprijzen

Nu wil ik alleen de kolom artikelcodes en inkoopprijzen met beide werkbladen laten vergelijken

Hoe maak ik een formule, zodat hij deze twee kolommen vergelijkt en met een uitkomst komt van die klopt niet.

met verticaal zoeken of een PQ
maar zonder voorbeeld is het lastig

Op Blad1 in C2:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Blad2!A:B;2;ONWAAR);"")

Op Blad2 in C2:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Blad1!A:B;2;ONWAAR);"")

Beide doortrekken naar beneden.
Als je alle lege rijen uit je werkboek verwijdert slinkt het van 308 naar 53 kB.

@

peter59

ik ben even brutaal geweest om de excel lijst te downloaden en meteen een klein vraagje
is het ook mogelijk als bij de ArtPrijsOud de code niet meer voorkomt in de ArtPrijsNieuw deze worden gemarkeerd in ArtPrijsOud of in VergelijkOudNieuw in cel d als opmerking deze komt niet meer voor in ArtPrijsNieuw
en andersom
als in ArtPrijsNieuw iets staat wat niet in ArtPrijsOud staat in VergelijkOudNieuw de tekst Nieuw

Alvast super bedankt

@

@peter59

ben er even mee bezig geweest maar had nog 1 klein vrragje
is het ook mogelijk als bij tabblad import iets staat en niet voorkomt in bron
dat in VergelijkOudNieuw kolom E waar nu gewijzigd staat nieuw komt?

Alvast weer super bedankt

Bijlagen

Hallo,

Ik hoop dat ik het goed heb begrepen.
Zie bijlage.
Maar let op, je hebt eigenlijk een beetje ingebroken op een vraag van iemand anders.
Ik weet niet of dit gewaardeerd wordt.
Dus als er nog vervolg vragen komen, start dan een nieuwe topic.
Dank je.

Bijlagen

Oeps,
Dit is zeker niet de bedoeling mijn Excusses als dit zo is
ik dacht omdat deze vraag al was om in te gaan op vragen en misschien andere mensen ook nut hebben van deze informatie
@raynoorden
alvast mijn excusses

Hallo,

Ik hoop dat ik het goed heb begrepen.
Zie bijlage.
Maar let op, je hebt eigenlijk een beetje ingebroken op een vraag van iemand anders.
Ik weet niet of dit gewaardeerd wordt.
Dus als er nog vervolg vragen komen, start dan een nieuwe topic.
Dank je.
Zo bedoel ik het inderdaad. Dit is super, Dank je wel voor helpen. En xbox360 kan gebeuren !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan