• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken met meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben81

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Berichten
85
In bijgevoegd bestandje heb ik twee tabellen gemaakt. Ik wil graag dat in de cellen H2;H5 "roostervrij" wordt vermeld indien de betreffende dag overeenkomt met een van de dagen die in de eerste tabel zijn weergegeven.
Hoe is dit in een formule weer te geven?

Groeten,

BenBekijk bijlage help mij 12-10.xlsx
 
Ben,

Deze formule in H2 tot h5 plaatsen.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS($B$2:$B$4;G2)>0;"Roostervrij";"")
 
Ik was de voorwaarde even of oneven week nog vergeten. in cel D2 kan even of oneven worden ingevuld. Resultaat in cellen H2:H5 moet dus "Roostervrij" zijn, als de betreffende cel overeenkomt met een van de waarden uit B2:B5. Als D2 ingevuld is dan moet eveneens geevalueerd worden of de betreffende dag in een even of oneven week valt. Als dat zo is dan "Roostervrij" zo niet dan moet de cel leeg blijven.
Is er in D2 niets ingevuld dan geldt slechts de eerste voorwaarde.
 

Bijlagen

  • help mij 12-10.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 32
Ben,

In jouw voorbeeld komt nergens een datum voor. Hoe kan je dan bepalen of een dag in een even of oneven week valt ??
 
Ik heb het voorbeeld zo simpel mogelijk willen houden, in het oorspronkelijke document staat deze informatie wel vermeld.
 
Nu met datums.
 

Bijlagen

  • help mij 12-10.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan