• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken - samenvoegen info twee werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joho1966

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo,
Ik heb twee tabbladen (gekopieerd uit twee excel-bestanden) waarvan ik info wil samenvoegen tot een nieuw overzicht. Ene bestand bestaat uit 20 kolommen en bijna 4000 regels. Het andere bestand (export uit een database) bevat 62 kolommen en bijna 11000 regels. Nu wil ik een nieuw overzicht maken, waarbij een aantal kolommen uit bestand 1 gebruikt en toegevoegd worden en daarbij een aantal kolommen uit bestand twee aan toegevoegd worden. Er is 1 gemeenschappelijke kolom in beide tabbladen, waarin dezelfde tekst wordt genoemd. Dus als die Match er is, dan informatie uit de andere cellen kopieren naar nieuw tabblad, waardoor een overzicht ontstaat.

Ik heb het geprobeerd met functies als vert.zoeken, zoeken, Index, match; echter niet het juiste resultaat :confused:

Wie kan mij op weg helpen?

Bedankt,
John

John, stuur eens een klein voorbeeldje met slechts enkele regels van je oorspronkelijke bestand
en laat zien wat zoal geprobeerd hebt

groet sylvester

Sylvester,
heb diversen keer geprobeerd om een voorbeeld bestand te uploaden, maar steeds wordt gezegd dat het bestand te groot is (2MB).

gr,
john

john, open een nieuw bestand en kopieer een paar regels uit het oude bestand naar het nieuwe

dan wordt meestal het nieuwe bestand klein

voeg daarna toe wat je geprobeerd hebt en kijk eens hoe klein je bestand is.

ik schat niet meer dan 50 k

groet sylvester

john, voor mij is dat met VBA prima te doen
maar er zijn hier bobo's die dit zonder VBA kunnen

als je iets met VBA wil, laat het dan weten.
groet sylvester

john, is er in die gemeenschappelijke kolom is die al gesorteerd en (zo ja, van laag naar hoog of andersom)
kunnen er dubbele waarden in die kolom aanwezig zijn (per blad )?
groet sylvester

john, is er in die gemeenschappelijke kolom is die al gesorteerd en (zo ja, van laag naar hoog of andersom)
kunnen er dubbele waarden in die kolom aanwezig zijn (per blad )?
groet sylvester

Hoi Silvester,
De gemeenschappelijke kolom is niet gesorteerd; in de ene sheet (de grootste) komen unieke codes voor. In de andere sheet kunnen in die kolom wel meerdere van hetzelfde terug komen. Kortom het is gewoon lastig om dit te automatiseren; maar wil het wel en voorkomen dat ik het met de hand moet doen (4000regels zijn er heel wat).
Hoop dat je een tip hebt!
Alvast bedankt, John

het is wel handig als je in de overeenkomstige kolommen ook de zelfde namen gebruikt.
dus ook in de samenvatting (Overzicht Storingen blad)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan