Vergelijken van div.innerHTML met xmlHttp.responseText

Status
Niet open voor verdere reacties.

poashoas

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hallo,

Ik zit met een vraagje over het vergelijken van div.innerHTML met xmlHttp.responseText. Ik voer dit uit om te checken of de <SELECT> tag klaar is, dus compleet gevuld is met de aangeroepen tekst.

Ik heb een setInterval:
evalFab=setInterval('checkFab()', 100);

Deze werkt in ieder geval maar alleen gaat in alle browsers het volgende niet goed:

function checkFab(){
if(document.getElementById('fabrikant').innerHTML==xmlHttpfab.responseText){
...doe iets
}
}

Het kan zijn dat het iets met speciale karakters te maken heeft want de element fabrikant is een <SELECT> tag die wordt gevuld met <OPTION>text</OPTION>.
Ik heb zowel 'document.getElementById('fabrikant').innerHTML' en 'xmlHttpfab.responseText' ge-alert() en die zijn (virtueel) ook hetzelfde... Ik snap het niet meer...

heeeeeeelp

Laatst bewerkt:
Als je de waarde van:

PHP:
xmlHttpfab.responseText;

// en

document.getElementById('fabrikant').innerHTML;

Nu eens in een alert gooit. innerHTML moet gewoon werken in IE. outerHTML heb ik nog nooit van gehoord. En moet xmlHttpfab niet zijn:

PHP:
xmlHttp.responseText

Bedankt voor je reactie. Ik heb de functies iets aangepast die de <select> tags vullen en nu werkt het in FireFox ook niet meer.
Ik heb beide teksten ge-alert en die zijn precies hetzelfde. Het is tekst met allemaal <options>. Ik krijg het idee dat het ene in een ander tekst-codering wordt mee gegeven dan de ander maar bij een alert() virtueel hetzelfde zijn. Toch vreemd....

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je het ergens online staan / kun je het ergens online zetten / kun je je volledige code eens posten?

Het controleren van een select element op basis van innerHTML is niet echt handig. Als je netjes je select vult via een DOM methode en dan telt hoeveel opties er zijn en hoeveel er moeten zijn ben je sneller klaar. En je code is in orde. Nu kan 1 spaties of een tab o.i.d. je conditie al onwaar maken terwijl op basis van functie de conditie wel waar is.

DOM methode ipv tekst <option..../option>

var element = document.getElementById('fabrikant');
element[element.length] = new Option(optietitel,optiewaarde);

Tellen vd opties: document.getElementById('fabrikant').options.length;

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan