• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken van getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Betreft biljarten...

Stel beide spelers moeten 50 caramboles maken.

De partij is afgelopen als een of beide spelers 50 caramboles heeft gemaakt.

Men kan de fout maken om bij voorbeeld 25 - 49 in te vullen en door te willen gaan. Dan moet er een foutmelding komen "Er is geen winnaar"

Weer bedankt,
Nico

Bijlagen

Geplaatst door kappel
Betreft biljarten...

Stel beide spelers moeten 50 caramboles maken.

De partij is afgelopen als een of beide spelers 50 caramboles heeft gemaakt.

Men kan de fout maken om bij voorbeeld 25 - 49 in te vullen en door te willen gaan. Dan moet er een foutmelding komen "Er is geen winnaar"

Weer bedankt,
Nico

Neem aan dat je Excel bedoelt?

=als(en(A1;B1)<50;"Er is nog geen winnaar";"")

Dit is de rudimentaire oplossing; geef even aan of dit voldoende is Elandwaard@hotmail.com

Het is een goede gewoonte op dit Forum om zoveel als maar mogelijk is via het Forum te spelen.
Slechts in het uitzonderlijke geval dat een upload of vraag/antwoord niet kan volstaan is een andere oplossing altijd via de e-mail.
Helaas eindigt dan de draad van het verhaal voor allen die hier ook wat aan zouden kunnen hebben.

Sorry,

Ik ging in op een goedbedoelde uitnodiging.
Ik heb de laatste dagen veel hulp gehad van het forum.
Ik zal me aan de spelregels houden.

Meer weer met bijde benen op de vloer, ik ben nog steeds niet uit onderstaand probleem/

Betreft biljarten...

Stel ene speler A1 moet aantal X, de andere speler B1 moet aantal y

De partij is afgelopen als een van de spelers zijn aantal heeft gespeeld.

Men kan de fout maken om bij voorbeeld een lager aantal in te vullen. Een van de spelers MOET zijn aantal hebben gemaakt. Als er een te laag aantal is ingevoerd moet er een foutmelding komen "Er is geen winnaar"

Weer bedankt,
Nico

Bijlagen

Oeps

Geplaatst door DIEZEL
Het is een goede gewoonte op dit Forum om zoveel als maar mogelijk is via het Forum te spelen.
Slechts in het uitzonderlijke geval dat een upload of vraag/antwoord niet kan volstaan is een andere oplossing altijd via de e-mail.
Helaas eindigt dan de draad van het verhaal voor allen die hier ook wat aan zouden kunnen hebben.

Oeps bedoelde het goed; wist dit niet. Maar zal mij aan de regels houden. Hoop overigens dat ik dat niet 1000 x hoef op te schrijven (alhoewel cut and past moet in tien keer te doen zijn).

DIEZEL

Voor mij is dit hogere wiskunde, ik ben een sr. amateur maar ga er wel weer mee puzzelen. Wat voor mij ook verwarrend is het WAAR en NIETWAAR, wanneer deze melding en wanneer de eigen tekst.

Ik denk dat het antwoord op mijn vraag moet worden gevonden in:

Officiee1 minus Gemaakt1 en Officieel2 minus Gemaakt2 moeten beide een waarde hoger dan nul opleveren, in dat geval hebben beide niet gewonnen. MAAR DIT NU IN EEN FORMULE...

Gr. Nico

Wiskundeniveau van mijn voorbeeldje valt reuze mee.
Goed kijken naar wat mijn formules doen. Ook die in de cellen onder 'Punten'. Hier zie de formule voor het berekenen van 1 - 1 of 2 - 1 of 1 - 2. Indien er in de cellen voor de gemaakte car een fout zit (beide spelers minder dan de te maken caramboles) dan wordt de stand 0 - 0.
In het checkveld staat een formule die zegt: 0 + 0 = 0, dus een 1 als uitkomst.

Ga op cel B3 staan en kies Opmaak / Voorwaardelijke opmaak. Hier zie je de opmaak als wordt voldaan aan de formule.

Selecteer E3 en kies Data / Valideren. Ziehier formule >L3. Wil zeggen dat als je in E3 bijv. 30 invult de waarschuwing wordt getoond. 30 is meer dan de te maken caramboles in L3.

Tjonge tjonge het zit er in. Om de formule te begrijpen heb ik hem eerst uitgeschreven zoiets als:

Als Gemaakt1 kleiner is dan Temaken1 enzovoort toen werd het duidlijker.

Ik ga een boek zoeken - kopen waar wat meer over het maken van deze deze formules staat. Ik heb nu het Microsoft Office Praktijkboek EXCEL 2003 maar deze behandeld nogal oppervlakkig de formules, zoiets als ISFOUT staat er helemaal niet in.

Dit formulier gaat naar al onze teamleiders welke e-mail hebben en kunnen dan zo de uitslagen doorgeven (meer dan 500 leden in westfriesland)

In ieder geval hartelijk dank, ik heb er een hoop aan gehad.

Als bijlage het EINDPRODUCT?

Nico

Bijlagen

Mooi zo. Graag gedaan. Speel zelf n.l. ook biljart.
Vink s.v.p. even bij je eerste vraag aan dat hij is opgelost.

Nico,

Ik weet niet of je het intussen gedaan hebt maar in het bestand, dat je ter download het aangeboden, zijn de formules onder het kopje "gastteam" (nog) niet aangepast.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan