• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijken & verschuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat bedoel je met een variabele.

Geef in je voorbeeld eens aan wat je bedoelt, en wat de gewenste uitkomst is.

Als ik de periode verander van S naar V of als de datum verander (werkt enkel bij een maandag)

In de formule kan enkel de kolom A:A deze zou moeten veranderen naar gelang de ingave bv dinsdag wordt dan "D:D" woensdag G:G bij een S periode enz enz

Laatst bewerkt:
Als je het bestand bij voorgaand bericht voor tijdstip wijziging gedownload hebt, download het dan opnieuw, want het werd aangepast.

Beste Zapatr

werkt perfect waarvoor dank maar ik zie geen formules (graag een beetje uitleg aub)

Goed kijken cocarola,
als je geen formules ziet, dan kun je toch veronderstellen dat er met een macro gewerkt wordt?

Goed idee cocarola,
Maar ook al is die macro erg kort, om hem te schrijven daar zit veel meer tijd in dan je denkt hoor.

kan ik me voorstellen. ik ga eerst proberen jou macro te ontcijferen. hoe begin ik daar aan.

Regel voor regel bestuderen en nagaan wat die doet.
De functie 'match' (=vergelijken) wordt in de helpfile goed uitgelegd.
Een range is een bereik van 1 of meer cellen, een integer is een geheel getal.
Van blad2 hebben de rijen 1, 13 en 25 (voor zover ze gegevens bevatten, dus t/m kolom AO) een naam gekregen (ijs, fruit, en snoep). Van die naam wordt gebruik gemaakt als die op blad1 in B1 wordt gekozen.
Hier zou je mee verder moeten kunnen, maar als je begint om macro's te schrijven kun je best met eenvoudige dingen beginnen. Kijk in de helpfile van Excel en bestudeer de voorbeelden die bij de verschillende opdrachten worden gegeven. Probeer die voorbeelden dan zelf te schrijven. Het is door het ZELF te doen, dat je het moet leren.

cocarola,
wil je de vraag als "Opgelost" markeren a.u.b.?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan