• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijken werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chriswaterval1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Hoi,

ik ben nieuw en heb niet veel verstand van excel. Ik hoop dat er iemand is die mij bereid is te helpen. Ik wil graag twee grote werkbladen met elkaar verglijken op overeenkomsten en dat dit dan wordt weergegeven in bv rood.

alvast bedankt. Groetjes,
arjan

Hallo

Heb je geen voorbeeldje zoals je het hebben wil??

mvg Peter

Oh,

bedankt voor je snelle reactie. Ik heb twee werkbladen samengevoegt in een bestand en het enige dat ik wil bereieken is dat excel nagaat waar welke emailadressen overeenkomen en waar niet. Dus is het een match ja of nee. Ik had deze formule gebruikt =MATCH(F4;export!$E4:$E307;0). De f4 moet in deze moet dan dynamisch zijn en vergelijken met de vaste waarden in E4 tot en met E307 (in het werkbladexport), maar dit werkt niet goed. Ik ben aardig gefrustreert en ik hoop dat je kunt helpen.

Groetjes,
Arjan

Ik weet al wat er niet werkte aan mijn formule. De toevoeging trim was hierbij zeer bruikbaar. In ieder geval bedankt. De formule is nu =MATCH(TRIM(F4);'export'!E$1:E$305;0)

bedankt allemaal en tot het volgende probleem!

Aangezien ik regelmatig topics tegenkom die ik niet begrijp. trim zorgt ervoor dat spaties niet gelezen worden.

Voor de volledigheid Trim (Spaties.Wissen) verwijdert enkel voorloop- en volgspaties ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan