• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACER10

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Ik wil dat kolom b en kolom d met elkaar worden vergeleken
en wel op het toevoegsel in kolom b, dus de /LK of de /LP of de /LP - OPG
er zou een foutmelding op het scherm moeten komen als beiden niet
overeenkomen.
Dus jan / LK in kolom b en LK in kolom d komen overeen >>> geen melding
maar piet / LP in kolom b en LK in kolom d komen niet overeen >>>melding

Bekijk bijlage vergelijken.xls

Zie bijlage

Ed

ik heb de volgende functie als oplossing gekozen. spaties wissen formule zorgt dat eventuele overbodige spaties voor en achter de waarde worden gewist/genegeerd. hetzelfde zou je ook op kolom D kunnen toepassen om zoekfouten door spaties te voorkomen.

Code:
=ALS(SPATIES.WISSEN(RECHTS(B4;LENGTE(B4)-VIND.SPEC("/";B4)))=D4;"";"kolom B en D zijn niet gelijk")

Bijlagen

Beste ROELJONGMAN,
Bedankt voor uw hulp... het werkt goed.
Maar zou het mogelijk zijn om het in VBA of een macro te gieten?

Deze input is een onderdeel van een Form die ingevuld wordt en als alles is ingevuld
dan wordt weggeschreven in een sheet. Voor het wordt weggeschreven moet er dus een controle zijn op die 2 ingaves.
kolom B wordt automatisch ingevuld door een naam in te geven in de form kolom D moet manueel ingegeven worden.

Ed

Waarom bevat jouw bestand dan geen 'form' ?

Waarom bevat jouw bestand dan geen 'form' ?

Het stukje dat ik hier als vb plaatste is maar om aan te tonen wat ik zocht,
het geheel is veel te groot om hier te plaatsen, en verkleinen gaat ook niet want dan werken er sommige delen niet meer.

Uit jouw reaktie #3 blijkt dat wat je plaatste geen voorbeeld is van wat je zocht.
Als je hulp wil doe je dat alsnog.

Laatst bewerkt:
Ik kan onmogelijk het gehele Excel werkblad hier posten het bestaat uit 21 sheets en is veel te groot.
Het is een geheel die zowel inschrijven van leden als verbeteren van wedstrijd schietkaarten inhoud en en klassementen bijhoud.

Maar hier een knipsel van de FORM waar een controle tussen de 2 omcirkelde ingaven dient te gebeuren.

Knipsel.JPG

Waarom maak je van de tweede combobox geen tekstbox?

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
   TextBox1.Text = Trim(Split(ComboBox1, "/")(1))
End Sub

Nu kan er niemand een verkeerde keuze maken en scheelt het een controle.

@V&A

Dat lijkt me 'veel te simpel' gedacht ;)

@Acer

Kun je wat beter lezen svp. Ik heb helemaal niet gezegd dat je je hele bestand moest opsturen (bij voorkeur juist niet !)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan