• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

heesface

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2016
Een productiebedrijfje maakt gereedschappen.
In het bestandje staat een tabel met klantnaam, gereedschap, besteld aantal en het resterende aantal nog te maken.
Nu wil ik graag alleen de rijen zien waarbij de waarden van de cellen in kolom C en D NIET gelijk zijn ofwel de gereedschappen die in productie zijn.
Hoe kan ik daarop filteren?
Alvast bedankt!

Bekijk bijlage vergelijken.xlsx

Bedankt! Zo simpel kan het dus zijn...
Nog een kort vraagje:

[@[aantal besteld]]

Meestal doe ik kolomverwijzingen met letters (C:C) maar het probleem is dan vaak als ergens een kolom invoeg dat bepaalde formules niet meer werken.
Is bovenstaande de juiste syntaxis om naar kolommen te verwijzen met kolomkoppen?
Wederom dank!

Dit lijkt mij een vraag die je prima zelf kan uitvogelen.;) De bepaalde formules die je bedoelt bevatten waarschijnlijk een 'harde' kolom zoals
Code:
Vert.zoeken(A1;B1:D10;[COLOR="#FF0000"]3[/COLOR];0)
Als je in het zoekbereik een kolom gaat invoegen dan klopt de uitkomst mogelijk niet meer. Dit is ook wel dynamisch te maken maar met een tabel gaat het vanzelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan