• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
248
Na lang zoeken nog niets bruikbaars kunnen vinden. Ben daarom bang dat het niet mogelijk is. Het gaat om een bestand dat namen weergeeft van mensen die zijn vertrokken met hun adres. In het voorbeeld heb ik een data-blad waar niet alle mensen in vermeld staan. Sommige namen staan er dubbel in omdat ze meerdere functies hebben. In blad3 staan namen die zijn vertrokken, zonder adres. Daar staan ook namen die niet in het data-blad staan (Das). In blad4 komen de namen te staan die een match hebben met het data-blad. Natuurlijk worden de andere gegevens in het data-blad in dit voorbeeld niet vermeld. Deze moeten wel meegenomen worden in Blad4.
Iemand enig idee hoe dit is te realiseren? Bij voorbaat al bedankt.
 

Bijlagen

  • tryout.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 28
Misschien een domme opmerking, maar waarom pas je de tabel op de je datablad niet gewoon aan met de vertrekdatum/extra personen? Maakt analyse veel gemakkelijker lijkt mij.

Maar goed, terug naar je vraag: een voorstel in bijlage. Geen gemakkelijke formule geworden.
Code:
Blad4!B4: =ALS.FOUT(INDEX('Data-blad'!A$2:A$15;KLEINSTE(ALS.FOUT(VERGELIJKEN(Blad3!$A$2:$A$5&Blad3!$C$2:$C$5;'Data-blad'!$A$2:$A$15&'Data-blad'!$C$2:$C$15;0);9^9);RIJ()-3))&"";"")
Let op: het betreft hier matrixformules, en die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.
 

Bijlagen

  • tryout (AC).xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Beste AlexCel, hartelijk dank voor de wel zeer snelle reactie. De rede dat ik dit niet in het datablad plaats is dat er ca. 600 namen in staan en daarnaast een apart bestand is voor de vertrekkers waar veel namen in staan die niet voor komen in het datablad. Dus een enkeling komt voor in het datablad. Lees voor vertrekkers, overledenen. Uw oplossing werkt denk ik prima zo te merken en inderdaad een niet makkelijke formule, waar ik dus niet aan heb gedacht. Nogmaals hartelijk dank en fijne feestdagen, Corania17.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan