• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djang

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
99
in mijn boekhoud programma vergelijk ik de naam en het bedrag van aankoopfactuur met naam en bedrag bankboek ter controle en vult hij automatisch in het blad bankboek de aankoopfactuur nummer in

het probleem is dat bv mijn huur meerdere keren in de aankoopfacturen staat met het zelfde bedrag en dan natuurlijk het eerste aankoopfactuurnummer gaat plaatsen in mijn bankboek

=ALS(Tabel6[[#Deze rij];[Kolom14]]="";" ";"AF" & INDEX('Aankoop Facturenboek'!$A:$A;VERGELIJKEN($S:$S;'Aankoop Facturenboek'!$V:$V;0)))

hoe kan ik er voor zorgen dat hij de laatst ingegeven gegevens gebruikt , bv door de vergelijking langs beneden te laten starten ?
 
voorbeeld

hij geeft 2 maal AF1 in plaats van bij de 2de AF2
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    44,6 KB · Weergaven: 32
Plaats s.v.p. een nieuw voorbeeld of pas deze aan, het verduidelijkt je probleem niet echt. Geef voor een aantal regels aan wat je als uitkomst verwacht en WAAROM.

AF = AankoopFactuur? De 1 en 2 is een volgnummer of zo?
Waar zijn de brongegevens? In het facturenboek staat maar 1 opgave.
Waar is het factuurnummer? Anders zijn bank- en facturenboek moeilijk aan elkaar te koppelen lijkt me...
 
AF = idd aankoop faktuur en de nummers zijn idd volgnummers

Bekijk bijlage Map2.xlsx

de datum vaan aankoop faktuur en bankboek zijn niet hetzelfde dus deze kunnen niet gebruikt worden
 
Zoiets misschien?
Code:
D6: =ALS([@Kolom14]="";"";"AF"&AANTAL.ALS($C$6:C6;C6))
 
Lekker summiere reactie.

Het werkt wel, maar het doet kennelijk niet wat je verwacht.

Misschien je voorbeeld eens een beetje verduidelijken, door handmatig aan te geven voor enkele rijen wat je als uitkomst verwacht en waarom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan