Vergelijking 2 Asus laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Hallo,
ik zoek een nieuwe laptop waar ik lange tijd naar tevredenheid aan kan werken.

Eisen:
Geschikt voor CAD programma's en andere 3D tekenprogramma's.
Voldoende snelheid om naast bijvoorbeeld AutoCAD andere programma's te openen en senlehid te behouden ( ook op de langte termijn wanneer harde schijf voller komt ).
Mogelijkheid tot het spelen van ( momenteel ) nieuwe spellen op normale kwaliteit.
15.6 of 16 inch.

Vergelijking:
Asus 16" N61JV ( 899 euro ): http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/product/ZPR_01LAP/01_LAPTOPS/productdetails/80000734/Asus_16_N61JV_4GB_640GB_W7/90NYKA241A3A66VL133Y/default.aspx
Asus 16" N61JQ-JX017V ( 998 euro ): http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/product/ZPR_01LAP/01_LAPTOPS/productdetails/10022485/Asus_16_N61JQ_JX017V_4GB_640GB_W7/90NY9A425A2233VL133Y/default.aspx

Mijn gedachten
Op notebookcheck.net heb ik de videokaarten al vergeleken en de HD5730 is flink beter dan de GT325.

Mijn vraag aan jullie is wat is de beste processor, een i5-460m met al 2,53 GHz met turboboost tot 2,8 GHz of een i7-720QM met 1,6 GHz met turboboost tot 2,8 GHz?
En wat doet het verschil van cache geheugen, 3mb of 6 mb?

En wat is het beste voor de toekomst, blueray disc of usb 3.0. momenteel gebruik ik beide niet, maar hoop met deze laptop toch wel 5 jaar vooruit te kunnen.

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar wil graag wel de beste laptop die zeker voldoet aan mijn wensen, die laatste 100 euro meer maakt me dan niet uit.

Ik ben benieuwd naar jullie advies,
Alvast bedankt!

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Denk dat het notebook met de I7 het beste aan je verwachting zal voldoen met de programma's die jij wil draaien en de beter videokaart en usb 3 hebben ze alle twee, en blu-ray is leuk maar op het ogenblik heeft het geen meer waarde dan alleen dat je dan op een tv met hd mooi beeld hebt . En vijf jaar is lang maar ligt er ook weer aan hoe hoog je eisen weer zijn .
Het is in ieder geval een prima merk.

Reactie

Bedankt voor je reactie Modag,
Wat is precies het voordeel van een i7?
Klopt het dat een i5 twee processors heeft en een i7 4 processors?
Mijn twijfel wordt geschept door de 1,6 GHz van de i7-720QM, want hoe bepaalt de laptop nou of hij moet turbo'en naar 2,8 GHz, als gebruiker wil je toch gewoon maximale snelheid, en dan lijkt mij 1,6 GHz vrij langzaam.

Wat blueray en usb3.0 betreft ben ik het geheel met je eens, en inderdaad de videokaart is stukken beter.

Zijn er verder nog nadelen aan deze laptop die ik misschien over het hoofd zie?

Al even stil in het topic vandaar maar deze reactie:

stroomverbruik speelt ongetwijfeld een rol. Of je bij een lage processorsnelheid kan werken of permanent bij een hoge snelheid moet werken, dat slobbert energie.

Wanneer de turbo erop gaat? Ik gok erop dat wanneer de processor tegen de 80% of meer belasting oploopt, de turbo ingeschakeld wordt. Ik weet dit niet zeker, maar probeer slechts gezond boerenverstand te gebruiken.

i7 is quad core maar je pc gaat 6 cores zien (is mij verteld) die laatste 2 bestaan niet echt maar zijn virtueel ik zou voor degene gaan met i7

Reactie

Goedemorgen,
bedankt voor jullie positieve berichten over de i7.
Zijn er meer ervaringen met deze processor / laptop voor 3D programma's zoals Autocad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan