Vergelijking 2 PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Correct roy, alleen meer ram, ik weet niet waar je dat rare idee vandaan hebt maar ram sloten zitten op je moederbord, dit heeft niks met je kast te maken

Daarnaast is de cooler master n300 niet fluister stil en niet bepaald stof bestendig.

De silencio is hiervoor gebouwd en heeft meer ruimte dan de n300.

Wow erg veel informatie, morgen middag heb ik genoeg tijd om alles even rustig door te lezen.

Ow ik zie het al, in de eerdere topic zei je dat je niet 2 verschillende RAM soorten bij elkaar kon doen (ik dacht dus even dat ik mijn oude PC niet kon upgraden, maar dit zou wel kunnen met de zelfde geheugenmodules).
Omdat ik dacht dat ik niet meer RAM kon upgraden had ik aangenomen dat mijn PC het gewoon niet aan kan, vandaar dat ik dacht dat misschien deze PC t/m bijv 12GB zou kunnen worden geupgrade (en daarna trekt hij het niet meer/zijn sommige onderdelen te oud).
Heel raar verhaal dus :P maarja.

Bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist gekeken en iets aan een vriend gevraagd van mijn broer.
Hij raadde me erg een I5 processor aan i.p.v. een AMD, aangezien deze beter presteren en minder geluid maken.
Op een site zag ik een benchmark over de AMD en I5 processors, nou zag ik dat de I5 3570K 30FPS meer had dan de AMD FX 6300, maar hij is ook weer 80 euro duurder.

Nu heb ik 3 vragen:
Ligt de FPS nou alleen aan de processor? Of ook aan andere componenten in je PC?
En maken AMD processors altijd veel lawaai?
En als laatste, wat zouden jullie kiezen als het gaat om deze 2 processors?

Mvg,
Roy

Laatst bewerkt:
Nu heb ik 3 vragen:
Ligt de FPS nou alleen aan de processor? Of ook aan andere componenten in je PC?
Fps is voornamelijk bepaald door de videokaart en met een verschil van 30 fps komt dat echt niet door amd vs intel, ik ben bang dat je appels met peren hebt vergeleken, de intel zal zonder twijfel beter presteren, maar voor 80 euro is het verschil te klein.
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html Kijk daar maar eens op en zoek(ctrl+f) op de 4440-4570-4670 en de fx 6300, dan zie je de daadwerkelijke verschillen van de processoren.

En maken AMD processors altijd veel lawaai?
Processoren maken geen geluid, Processor koelers maken geluid, dit is bij allebij een ramp en daarom had ik ook de 212 hyper erbij genomen voor je, Jij hebt met mijn setup hier dus geen last van.

En als laatste, wat zouden jullie kiezen als het gaat om deze 2 processors?

Fx 6300. Zonder twijfel.
De i5's zijn veel te duur voor een pc van jou budget en die 80 euro extra voor een videokaart die je overhoud met een 6300 levert veel meer game prestaties op dan de i5.

Het enige voordeel dat de 4e generatie processoren hebben is de nieuwe moederborden met pci express 3.0 en een zootje andere leuke features wat je qua fps weinig oplevert.

Ik had zelf nog meer rond gekeken over beide processors en ik ga dus toch voor de FX6300.
Maar nu zag ik dat de kast 1 USB 2.0 aansluiting heeft en 1 USB 3.0 aansluit heeft.
Nu gebruik ik zelf al standaard 2 USB poorten en die heb ik aan de achterkant zitten, dat vind ik handig.

Maar de Cooler Master Silencio 550 heeft maar 2 poorten en die zitten beiden aan de voorkant.
En dat geldt ook voor de Headset/Microphoon aansluiting.

Heeft iemand enig idee welke kast ik hiervoor in de plaats kan nemen?
Als het gaat om de volgende punten:

- 4 USB Poorten (2 of meer poorten aan de achterkant / 2.0 of 3.0 maakt niet uit)
- Headset/Microphoon-aansluiting (aan de achterkant)
- Dempende kast / stofvrij (hoeft niet maar is misschien wel handig)
- Genoeg ruimte om later nog verder up te graden.
- Prijs mag hoger dan de Silencio kast zijn

Sorry voor zoveel vragen :rolleyes:!

ja grapjas de kast heeft 2 usb aan de voorkant, maar aan de achterkant onboard op je moederbord zitten er natuurlijk ook nog 6, dit is met elke kast hetzelfde(sommige kasten hebben 4 usb voorop)

Dit is dus voor jou totaal geen probleem, Totaal heb je gewoon 8+ USB poorten.
Ook geluid zit onboard op het moederbord, dus ook dit heb je voor headset en mic, en achter 5.1 of 7.1 met elk moederbord.

De silencio voldoet aan al jou eisen en wensen.

kijk anders even voor foto's van je onderdelen, dan zul je zien wat er op zit aan aansluitingen of kijk bij de beschrijvingen op azerty.

het is niet erg dat je dit soort vragen stelt maar je zou hier ook prima zelf achter kunnen komen als je iets meer onderzoek doet naar wat je koopt.

Mvg M-PC's !

Laatst bewerkt:
Ow haha :P nja ik had dus naar het plaatje de kast gekeken en zag alleen wat de kast al heeft. En wist niet dat het moederboord ook USB poort en dergelijk heeft.

Bedankt!

Geen probleem joh :P

Ben je er zo langzamerhand al uit?

Wees vooral niet bang nog meer vragen te stellen als er iets is wat je nog wil weten!

mocht je besluiten bij azerty te bestellen dan kun je gewoon de link gebruiken die ik eerder al had gepost.
mocht je bij mij willen bestellen dan stuur je maar een mailtje, voor vragen gewoon op het topic blijven !

mvg M-PC's

Ik heb uiteindelijk besloten om toch de PC te kopen via Azerty.

Ik wil iedereen bedanken die mij heeft geholpen bij het samenstellen.
Vooral Marcelpcs.

Dank jullie wel!!

Geen probleem Roy!

Veel plezier met je nieuwe systeem en laat ons even weten hoe deze bevalt als hij binnen is !

@Marcelpcs
Zal ik zeker doen!

En ik heb zojuist een mail gekregen dat ze de Ballistic geheugen afraden met AMD.
" Waarom? Van o.a. AMD hebben wij vernomen dat Balllistix geheugen niet altijd lekker werkt met AMD proccesoren. "
Zei raden mij aan om beter kingston of corsair geheugen te nemen.

EDIT: Ik ben uiteindelijk voor Corsair gegaan, omdat de meeste mensen voor Corsair gaan ( wat ik had gelezen ) en het is 1.5V ipv 1.65 van Kingston en dit is handig (maar waarom weet ik niet :P).
http://azerty.nl/8-756-626777/corsair-vengeance-pro-series.html

Mvg,
Roy

Laatst bewerkt:
" Waarom? Van o.a. AMD hebben wij vernomen dat Balllistix geheugen niet altijd lekker werkt met AMD proccesoren. "
Zei raden mij aan om beter kingston of corsair geheugen te nemen.

Zonde van je geld ,Corsair en kingston zijn de duurste 2 merken op de markt en azerty is bekent groot in te kopen wat betreft deze merken, Ik ben bang dat je bent opgelicht, het is namelijk helemaal niet waar dat ballistix niet zou werken of niet lekker werkt met amd.

De site van crucial geeft ze gewoon aan als ik op jou mobo zoek, ook asus site geeft het geheugen aan als bevestigd stabiel werkend.

ik snap nu waarom azerty niet heel duur is vergeleken met andere zaken, blijkbaar verdienen zij op deze manier hun geld wel.

Vraag ze maar eens om jou harde bewijzen te sturen dat amd hun heeft vertelt dat het niet lekker werkt, dit zijn gewoon sprookjes.

Laatst bewerkt:
Ze hebben nog niet gereageerd, ik heb nog niet bij betaald.
Dus ik zeg dat ik toch bij de crucial blijf.
Bedankt voor het snelle reageren!

Dit is het bericht die ik vanochtend van Azerty kreeg:

Beste Roy,

Ik heb voor u gekeken naar de uitgezochte artikelen.

Ik zie dat u een AMD processor met Ballistix geheugen heeft geselecteerd.

Wij raden dat af, u kunt beter kingston of corsair geheugen pakken. Waarom?

Van o.a. AMD hebben wij vernomen dat Balllistix geheugen niet altijd lekker werkt met AMD proccesoren

Voor de rest lijkt het erop dat alle componenten goed met elkaar overweg kunnen.

Ik kan u dit niet garanderen omdat de kans bijvoorbeeld bestaat dat er tijdens het gebruik toch problemen zullen ontstaan.

Door verschillende tests uit te voeren zal blijken of de componenten echt goed met elkaar samen werken.

U kiest voor een assemblagevorm en zullen wij dus al deze dingen voor u regelen, indien er dan problemen zijn lossen wij deze in overleg met u op.

Tevens zullen wij de benodigde biosupdate doen.

Met vriendelijke groet,

Jens Schurink

Azerty Verkoop

balie

Mvg,
Roy

EDIT: Mijn vraag was of alles goed op elkaar aansluitte, vandaar dat hij me iets 'aanraadden' vermoed ik.
EDIT2: Zelf kon ik ook niks negatiefs vinden over crucial.

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon niet bij betalen als ik jou was, Crucial doet het prima.

Als op hun website en de website van asus staat dat het moederbord en ram compatible zijn met elkaar dan is dat zo.
die borden zijn uitgebreid getest met verschillende geheugen sticks en als azerty beweert dat het niet goed zou werken mogen ze daar wel even een bevestiging met feiten van laten zien, zolang ze dit niet doen kun je er gewoon van uitgaan dat het een verkoop praatje is om je af te zetten iets onnodigs 30 euro duurder te kopen.

en dat leuke zinnetje dat ze zogenaamd van AMD zouden hebben gehoord dat het niet samen gaat, amd is daar helemaal niet mee bezig, ook heeft de processor niks met het merk geheugen te maken, als de snelheid nou niet compatible zou zijn zou ik begrijpen waar het overgaat maar dat is niet het geval.

am3+ borden ondersteunen max 1866 geheugen, stel dat je dus 2400 had bestelt en ze geven dan aan dat het niet klopt dan zou ik zeggen ja , logisch.
Maar dat amd niet overweg zou kunnen met crucial, of niet goed is een sprookje volgens mij.
er zijn meer dan genoeg systemen gebouwt met crucial ram die het prima doen om dit te bewijzen, terwijl azerty met geen enkel bewijs komt.
zelfs al komen ze met een brief van amd aanzetten, iedere idioot bij amd kan dat hebben geschreven, dus bewijst het nog niks.

ik zou graag zwart op wit grafieken, benchmarks en onderzoeks resultaten willen zien van onafhankelijke partijen, Asus en Crucial, dan pas kun je zien of wat ze zeggen waar is.

Nogmaals, het klinkt als een verkoop/oplichtings zinnetje.

wees blij dat je nog niks hebt bijbetaalt en verander dat ook sowieso niet.
Als azerty echt zo nodig corsair erin wil stoppen , doen ze dat maar op hun kosten.

corsair is natuurlijk wel een beter merk dan crucial, daar niet van ofzo maar wat azerty hier schrijft is simpelweg ***koek.
als ze hadden geschreven dat ze advieseerden om voor corsair te gaan omdat de gebruikers ervaringen beter zijn, of omdat corsair kwalitatief beter geheugen maakt zou ik gezecht hebben prima, degelijk advies, maar dat crucial niet compatible zou zijn, hou toch op.

ze zijn geen haar beter dan acer/hp/ Etc met hun kant en klare fabrieks rotzooi.

Bedankt voor je snelle reactie!
Zelf had ik ook gelezen dat de crucial meer een budget RAM was en er niks mis mee is, alleen is hij niet gebouwd op overclocken als ik het goed heb.
Maar dat ben ik niet van plan.
Als alles maar goed werkt ben ik blij :).

Mvg,
Roy

Hoi,

Even van uitgaande dat je dit moederbord hebt genomen:M5A97 LE R2.0 moet ik zeggen dat de gekozen crucial ook niet in de ondersteunings-lijst staat van het moederbord dus misschien niet zo vreemd dat Azerty dit dan ook af raad.
Ik kon het tenminste niet vinden in de lijst maar misschien verkeerde bril

Misschien niet de juiste uitleg van Azerty maar om daarom Azerty zo af te schilderen lijkt mij een beetje te ver gaan ;)

Bijlagen

• crucial.jpg
    crucial.jpg
    70,3 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
1600 staat er niet tussen, 1866 wel het betreft hier ook 1866 geheugen.
al heb je gelijk dat de specifieke kit er niet tussen staat, er staan wel andere vergelijkbare kits op de websites, dat deze kit nou toevallig niet getest is omdat ze 10 kits uitbrengen en er maar 1 of 2 worden getest zegt natuurlijk niet dat het niet prima werkt.
zelf kan ik niet uploaden op de forums, maar check de asus site nog maar een keer crucial staat er wel degelijk meerdere keren tussen.
ook op de website van crucial staan behoorlijk wat kits die compatible zijn met dat moederbord.

Het is dus volslagen onzin dat het niet optimaal zou werken.
Ook heeft azerty tot nog toe geen enkel bewijs gelevert dat het niet werkt.

en of dat vergezocht is weet ik niet, vertel mij anders maar even een goede reden waarom zij kiezen voor corsair of kingston bankjes die 30 euro meer kosten, ipv geil of g.skill.

ook het zinnetje dat ze zogenaamd O.A. van Amd hadden gehoord dat het niet optimaal zou werken vind ik Heel erg verdacht en klinkt mij in de oren als een leugen, amd test namelijk helemaal geen verschillende geheugen merken op hun processoren.

Dat doen moederbord fabrikanten en geheugen fabrikanten.

Met andere woorden, Of azerty liegt om duurdere hardware te kunnen aansmeren, Wat oplichting is.
Of het zijn amateurs en weten niet waar ze over praten(in ieder geval hun sales team dan).

In bijde gevallen mag je meer verwachten van een bedrijf dat al 10 jaar massaal in pc's handelt.

Met andere woorden, ik geloof niet dat het amateurs zijn en dus is de enige logische conclusie dat ze proberen op deze manier meer winst te maken.

Vandaar dat ik ze zo afschilder, Ik zie het heel zwart/wit, waar komt die ''verkeerde uitleg anders vandaan''?
als jij een beter antwoord hebt mag je me gerust even vertellen hoe het wel zit, maar ik vrees dat ik gewoon bij mijn standpunt blijf dat het oplichters zijn bij azerty mits ze concrete bewijzen tonen dat crucial geheugen inderdaad niet optimaal werkt met amd, wat ze toch niet gaat lukken omdat het simpel weg de grootste onzin is.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Klopt dat ik alleen de 1866 gaf kwam ook uit je link maar heb je naar deze gekeken BLT2CP4G3D1869DT1TX0 en die staat dus niet op de Asus site erbij en laten we Asus zelf even aanhouden .

En jij verkoopt toch ook dus weet je hoe het werkt toch;) gebeurt overal ik blijf erbij de uitleg is niet oke maar om nu gelijk te schrijven dat ze oplichters zijn kunnen jij en ik niet hard maken dus. Je mag de gedachten hebben maar zou het daar ook even bij houden.

ps lees laatste bericht eens bij deze:http://nl.hardware.info/forum/threads/270248-boot-probleem-met-Crucial-Ballistix-VLP-RAM Dus uitleg zou ook nog eens kunnen kloppen

Laatst bewerkt:
leuk bericht, alleen bijde modules doen het wel gewoon in combinatie met de geil modules, dit betekent dat er niks mis is met zn ram, ik gok dat de dual channel controller van het moederbord niet helemaal naar behoren functioneerd, maar goed, het is totaal niet relevant aangezien het niet hetzelfde moederbord is.

En wat betreft je andere statement, Ik mag mijn gedachte prima uitspreken of posten op internet, Dit is een vrij land.

Als azerty hem probeert af te zetten en niet de bewijzen levert om hun verhaal hard te maken, heb ik het recht om ze daar op te wijzen en het recht om eventuele slachtoffers daarop te wijzen.

daar maak ik dan ook al te graag gebruik van.

en ja, ik verkoop ook, maar ik doe het voor de hobby en al zou dat niet het geval zijn, dan nooit over de rug van een klant.

Ik zeg het nogmaals, het is doodzonde dat 99% van nederland (de rest van de wereld ongetwijfeld ook) onwetend is en niet bereid is research te doen naar wat men koopt.
ook mensen zonder verstand van computers kunnen erachter komen of ze worden verneukt of niet, maar 99% van nederland laat zich liever verneuken dan zelf wat moeite te doen om te zorgen dat ze een optimale aankoop doen voor hun budget.

heel weinig mensen hebben daadwerkelijk het besef hoe corrupt de computer wereld is en hoe erg ze daarvan de dupe worden, met als gevolg dat bedrijven groot en klein in deze branch doen waar ze zin in hebben en over de rug van de consument geld verdienen.

Ik vertik dat, zo ga je niet om met je medemens.

mocht azerty dit lezen, Schaam je diep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan