Vergelijking kabel/adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

B1B2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2004
Berichten
109
Ik probeer voor iemand uit te zoeken wat beter is: kabel of adsl. Wie weet een site met criteria om een keuze te maken, verschillen, voor-/nadelen etc.
 
Tja... Er zij heel veel verschillende kabelabonnementen en heel veel verschillende adsl-abonnementen. Op de vraag wat in zijn algemeenheid nu beter is, kabel of adsl, valt echt geen zinnig antwoord te geven.
 
Ik denk dat men dan eerst moet weten wat die persoon op internet gaat doen. Voor gewoon een beetje surfen is een simpel goedkoop ADSL of kabel abb. genoeg. Verschillen qua snelheid of eventuele datalimiet maken dan niet zoveel uit. Gaat die persoon veel downloaden of iets in die zin dan worden dat soort zaken wel belangrijk natuurlijk.
 
Ik zou eerst kijken op www.speedtest.nl of de beloofde snelheden van de kabelproviders worden gehaald op zijn postcode. Dit kan erg schelen bij kabel naar het schijnt.

De persoon in kwestie zou zelf deze site kunnen doornemen voor de ondersteuning bij het beslissen welk abbonement jet beste bij hem past.
http://www.tekstenuitleg.net/adslbreedband.php

Verder kun je er niets zinnigs over zeggen, de 1 zweert bij kabel, de ander draaid zich er niet voor om en doet het voor niet minder als ADSL.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Caspar107
Ik denk dat men dan eerst moet weten wat die persoon op internet gaat doen. Voor gewoon een beetje surfen is een simpel goedkoop ADSL of kabel abb. genoeg. Verschillen qua snelheid of eventuele datalimiet maken dan niet zoveel uit. Gaat die persoon veel downloaden of iets in die zin dan worden dat soort zaken wel belangrijk natuurlijk.

Dit hoef je niet 3x te posten hoor:D

Ah, ik zie dat je de andere 2 verwijderd hebt, goed zo:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Kabel versus ADSL

Eigenlijk zijn er inderdaad weinig voor en of nadelen voor beiden te noemen, eigenlijk weet ik er maar een paar.

Kabel, vrijwel elke aanbieder van kabel heeft een voordeel, het is na 3 maanden al op te zeggen en heeft ook elke keer een opzegtermijn van 3 maanden.

De snelheid ligt aan de hand van het soort abo uiteraard, toch redelijk hoog.

Adsl, er heerst een regel de abo duurt minimaal een jaar, daar kom je niet onderuit.
Als je wil upgraden naar een duurder pakket voor meer snelheid of wat dan ook dan moet je vaak een hoop inkosten extra betalen.
De behaalde snelheden die worden genoemd komen vaak niet eens in de buurt van de snelheden waarmee je uiteindelijk download.

Qua prijs.....tja, allebij kost geld, mischien moet je ook gewoon wachten totdat er weer eens leuke aanbiedingen zijn.

http://www.adsl.nl/aanbieders/partaanbod/providers.html
Hier staan in ieder geval al en hoop aanbieders bij die je eens op je gemak kunt bekijken.

grtjs jjw
 
Meer kan je toch ook niet aanbieden, als de hele stite door leest, dan moet hij hier toch uitkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan