• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijking maken tussen onevenredig aantal cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren87

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Geachte excel-kenner.

Mijn probleem is als volgt. Ik krijg uren gerapporteerd van mensen die op een project werken. Echter kunnen ze een maand later nog wel is er achter komen dat ze zich hebben vergist, dus dat corrigeren zij dan. Ik moet dit echter ook kunnen zien in mijn overzicht. Het zou niet zo´n probleem zijn als je beide kolommen naast elkaar zou kunnen zetten en de verschillen zou kunnen zoeken. Probleem is echter dat de kolommen oneveredig raken na een maand door toevoegen van nieuwe namen en projecten. Nou is mijn vraag kan ik niet dmv een soort vLookup of andere functie dit probleem kunnen tackelen. Er is een bestand bijgevoegd om het probleem duidelijker te maken.

Alvast hartelijk dank.

Joren van der Linden

Bijlagen

Geachte excel-kenner.

Mijn probleem is als volgt. Ik krijg uren gerapporteerd van mensen die op een project werken. Echter kunnen ze een maand later nog wel is er achter komen dat ze zich hebben vergist, dus dat corrigeren zij dan. Ik moet dit echter ook kunnen zien in mijn overzicht. Het zou niet zo´n probleem zijn als je beide kolommen naast elkaar zou kunnen zetten en de verschillen zou kunnen zoeken. Probleem is echter dat de kolommen oneveredig raken na een maand door toevoegen van nieuwe namen en projecten. Nou is mijn vraag kan ik niet dmv een soort vLookup of andere functie dit probleem kunnen tackelen. Er is een bestand bijgevoegd om het probleem duidelijker te maken.

Alvast hartelijk dank.

Joren van der Linden

Zoals je zelf al aangaf, kan het eenvoudig met een zoekfunctie.
Zie bijgevoegd bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Nou zijn de eerste paar inderdaad zoals het zou moeten. Maar onderaan bij Zopron 2/29/2008 komen de uren niet overeen met het aantal uit sheet1 nml 36,5. ipv 40.
Als ik ook de functie kopier naar mijn originele werkblad dan dan neemt hij per acc id de bovenste waarde(uren) die hoort bij de eerste datum en zet dit bij alle datums. Dus hoe link dat dan die vLookup aan die acc id + de datum + de naam? Want dat is dan mijn unieke code.
Ik heb nu vrijwel het orgineel bijgevoegd. De uren van July uit sheet 1 moeten vergeleken kunnen worden met de uren uit sheet 2 en komen dus inderdaad onder previous month. Ik heb op de 4e rij(sheet 2) een nieuwe entry aangemaakt, deze zou dus blank moeten worden. Ook heb ik bij rij 6(sheet 2) een opzettelijk verschil aangemaakt tov sheet 1. als het goed is zou dit dus te zien moeten worden.

Nogmaals hartelijk dank. Je bent nu al een geweldige hulp geweest.

Joren van der Linden

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb in sheet2 een extra kolom gemaakt voor het verschil.
Inderdaad geven regel 4 en 6 afwijkende waardes maar ook rijen 9 t/m 12 aangezien augustus niet in sheet1 staat.

Ik hoop dat je er toch mee uit de voeten kunt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan